fredag 18 december 2020

Hörapparat idag, lång prommenad, bakning och mår så bra nu, efter 6 veckor.

Pulsen och shoset jag hör dag och natt på vänster öra under all den här tiden, ska nu kompenseras med en toppmodern liten laddningsbar  hörapparat för höger öra där jag har en ärftlig hörselnedsättning... Jag fick den idag...nu är det att vänja mig vid den....de verkar vara lätta att leva med...Ove har haft sina några månader nu...

Känner mig så trött i kväll...har bakat faster Doris  smörformar, och havrekexen man äter med riktigt smör och ost, en gammal tradition från säkert mormors mamma på Norrbyskär i Västerbotten på 1800 talet.....och Ove bakade mor Marys bodkakor...

6 veckor sedan jag fick dvt: n nu, och 6 veckor med Eluquis, ett blodtunnande, som kommer vara följeslagare resten av mitt liv, i mitt arv i att få proppar och de 2 dvt jag fått, så är det nu det som gäller...trolig orsak...viruset...

6 veckor sedan yrseln försvann, slemnen för luftvägarna är borta och tempen har planat ut...

Orken är nästan som innan c19 🙂 symtomen började 14/3. Idag har jag gått 10830 steg,  det är månader sedan jag gjorde det...Så många månader av ett år av sjukdom, varje dag sedan mars. Det tar på kroppen att leva med feber så många månader och andningsbesvär...Det är som jag levat I en helt utmattad bubbla och nu kommit ut😥.Tror ingen fullt ut förstår vilket helvete detta jävla virus är och varit, för oss som blev långtidssjuka...

Vi sa i en början...det finns ett liv före och efter covid, eller hur...det har påverkat relationer, på flera sätt för många....och vi är långt ifrån ute på andra sidan, der kommer ta tid innan det här är över...

Nu kommer ytterligare restrektioner idag igen....det finns bara ett nu...hålla sig undan alla ej nödvändiga kontakter..och de som inte följer de restrektioner som är...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan