tisdag 22 december 2020

God Jul 2020


Uppsala tomtarna önskar Er alla en riktigt GOD JUL. Ta hand om varandra. 🎄⛄🎆🎁🎅


Ringde mor på boendet idag ...

Vi pratade om ...eller jag sa jag bakat hsvrekex då som hon brukade baka, då skrattade hon....och att min dotter tänkte bara gammelmormor Olgas julkarameller....då sa hon något glatt jag inte förstod.

En jättrar personal var med henne och hon hade högtalartelefon på...

Mamma, och snart är det jul och du brukade ju ha så stora kalas för alla...brukade jag sa hon...ja och du bjöd in de du visste var ensamma...och vi var många...då skrattade hon....och I år är det lite annorlunda mamma...och du kommer få ha en jättefin jul där med mycket gott...

God jul sa hon...annat förstod jag inte...

Personalen berättade att hon ramlat och inte går själv längre...är tryggare och sover om nätterna med lillbettan.. demensdockan, dom man fixat...stt hon fått hockeybyxor för att skydda henne från fall...då hon gjort illa sig

Blomman jag skickade hade kommit fram...och det fungerade så bra med god man tycker de....det var bara ringa så fick de allt de behövde...ja sa jag, hon ska ha allt ni ser hon behöver...hon är vaccinerad och de ska ge henne c19 vaccin åxå...jättebra...

Min mamma är långt gången I Alzheimer och blanddemens...hon har i arvet som jag att få proppar och haft i både ben, lungor och huvudet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan