lördag 5 december 2020

Crush Covid & DDimer

Dag 255// Bakslag igår.... eller   symtom  natt mot fredag. Ordentlig hosta så jag väckte upp Ove ❤,  och jag vaknade med en skum  huvudvärk, och känsla av propp I benen igen..kände mig som jag skulle bli dunderförkyld, nyser och den typiska  känslan I magen som brukar komma vid bakslag...kände mig så slut...är så jävla less på detta virus ..Jag mådde ju så jättebra...så ringde och sjukanmälde mig....neeeeej vill inte bli sjuk igen, jag vill jobba..bokade .C19 test enligt rutin, via jobbet och fick  8.45 idag...Isolerad i väntan på provsvar...som jag tror till 99% är negativt...bara viruset som spökar åter igen...

Piggare idag...är jag förvånad...NEJ...trots temp 37.8...

Fick ett papper med mig hem från c19 testningen....om Crush covid 

Hitentills verkar det vara en seriös studie där du ska ge ok att ta del av ens journaler...

#crushcovid #crushcovid19 #CRUSHcoviduppsala...självklart hjälper jag till...

Idag har vi förberett "mor Elnas pepparkakor, Oves farmors kakor med äpplemos emellan..gjort biskvier, som barnens pappa brukade kalla " elakkakern"....ja tänk det är ett år sedan nu sedan han lämnade sina älskade...han vilar i sitt ursprung Nordingrå....

Lite om vad provet DDimer är..info från Salgrenska... som bl.a tas vid misstänkt propp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan