lördag 26 december 2020

Fall i nysnö, med Eliquis i kroppen, efter dvt troligen orsakad av c19

Juldagen 201225, ramlade jag utanför Fyrishov på nysnö. Jag landade på knäna. Jag vet de sagt läkaren på akuten sa jag måste vara försiktig så jag inte gör illa mig men med min c19 övervikt på +18 kg sedan mars blir det ett tyngre tryck och då jag desdutom äter blodtunnande, Eliquis, efter DVT, min andra i livet, denna fick jag 8/11 och jag kommer äta blodtunnsnde livet ut. Då när jag fick min dvt låg Ddimer på 8.2.

Mina c19 symtom försvann som yrsel, slem för andningsvägarna och feber jag haft sedan mars när jag fick Eliquis. Jag väntar på hjärnröntgen, och ultraljud hjärtat. Då man tror det kan vara kronisk emboli.  Allt detta jag skrivit om sedan mars i bloggen är mängder av symtom av trolig c19.

Vi lindade benet efter promenaden som var ca 10000 steg och när jag tog bort lindningen på kvällen såg det ut så här. Lindade om det för natten.... 

Vi får se hur det ser ut när jag plockar av linorna sedan. Jag måste ta tag i min vikt frågan är hur det kommer sig att jag har så lätt gå upp i vikt nu.....är det av c19...
Fann en intressant artikel:
Långtidseffekterna studeras av akademiska sjukhuset 

Tog kontakt med forskaren, kanske kan min historia, med så mycket symtom vara något de kan ha nytta av.

Tyvärr är ju jag en som vården inte ville träffa, jag nekades ju av 1177 som sa min hvc hade givit mig fel info jag skulle inte ringa vid 39 i temp utan återkomma när jag hade 41 och knappt kunde andas...så jag fick vänta en månad till 14/4 innan jag blev testad...så klart negativt...

Bild från nysnö juldagen 2020

Så fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan