måndag 4 november 2019

Kommande ögonop, Blodgivning på Ackis och prostatacancerns månad.



De har kallat mig många gånger till blodcentralen denna höst men jag har inte haft tid. De kallar då de här kris...och tog mig en prommenad dit idag men jag får inte ge blod nu efter tarmingreppet, utan tidigast om 6 månader...det kan finnas risk för blodsmitta efter.


Kordinatorn ringde från operstionsavdelningen och de tänker börja med mitt sämsta öga...det jag bara ser 0.2 på..det blir en lite mer omfattande operstion då det är länge sedan de opererade bort linsen i ögat, 1966 och vänster  ögats synnerv är förstörd....en lång historia....
Sjukskrivning 1-4 veckor.....då jag jobbar med det jag gör....
Så jag känner mig lite ledsen..nedstämd...trodde det skulle vara lätt...när jag frågade men varför börjar ni inte med mitt bästa öga...då sa hon doktorn vill nog börja med det sämsta för om det går operera, ge dig lite bättre syn först, annars ser du kanske inget efter i en operstion av höger öga, det jag ser bäst på ny....men får prata mer med doktorn den 18/1 då jag skrivs in...ev får jag åka hem och komma tillbaka dagen efter när jag opereras. Får ev åka hem över natten och skrivas ut dagen efter...
De har ännu inte lagt något datum för op av höger öga....hm det vill jag ha...
Ove ❤ ska vara med mig i det här....det känns tryggt och skönt.
Stannade till på Landings på väg hem efter jag varit förbi op avdelningen 85G och med tanke på prostatacancerns månad nu blev fikat sådant..
Delar åxå...
Historien om mina ögon skriven i samråd med mina föräldrar.... http://solenhavetochvagorna.blogspot.com/2011/06/historien-om-mina-ogon.html?m=1
#prostatacancer #mustagekampanjen #katarakt #starroperation

Känner mig trött, kroppen värker på sina ställen, vilan gör inte att värken blir mindre,  men det är bra för mig att prommenera och göra de övningar jag fått så det kommer jag fortsätta med. Har varit sjukskriven för artrosen i höft, fötter, tår, käken på vänster sida, handleder och musklerna i kroppen värker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan