torsdag 21 november 2019

Dag 2 efter inoperation av lins på Akademiska i Uppsala.



tejp...men inte så bra nära ett öga tänker jag.
Många minnen kom från barndomen som vi pratade om Ove❤ och jag, denna morgon. Om hur det var att vara liten hemma på gatan och ha ögat igentejpat, så som jag hade det, efter flera operationer då. Jag minns barnen, hur vissa retade mig och jag inte vågade gå ut. Jag utvecklade ett sinne av att känna in människor när jag knappt såg något. Kommer ihåg namnen på barnen i vart hus där på Svanvägen i byn Gimåt, Örnsköldsvik. Minns hur pappa byggde ut vårt hus och sandhögen framför garagenedfarten under byggnationen där barn brukade leka...
Ja tänk vad en plastkåpa och lite tejp väcker minnen...
Det rann tårar i det opererade ögat denna morgon när jag drog tejpen.
Klockan är på ringning för att dropparna ska tas enligt schemat i 14 dagar nu.
De vackra rosorna jag fick igår av Ove❤💓💞💕💖💕💓❤har badat i natt och är så fina
191121 dag 2 efter operationen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan