onsdag 27 november 2019

En vecka efter operation av lins in i vänster öga

Så är det en vecka sedan operationen den 19/11.
Har ingen värk i ögat och tycker synen är klar i de stråk där inte den skadade  synnerven stör med sina stråk i synfältet.
Har kontaktat min opererade läkare på Akademiska att jag är så nöjd utifrån de förutsättningar som är. Tänk att det kunde bli så bra, det hade jag inte vågat hoppas på.
Men troligt är att synen ligger lika, 0.2....kanske om jag har tur har det blivit en förbättring.
Kul läsa det som noterats i mina vårdkontakter 1177.
Den lilla blåsa vi såg på ögat efter op har lagt sig.
En vecka kvar att droppa  Isopto-Maxidex x 3.
Så nu ska trycket kollas på Ögonmottagningen Akademiska på fredag den 29/11 och kirurg ska titta på ögat den 16/12. Trycket låg på 10 efter operation och det är jättebra. Så fortsätter med DUOTRAV  x 1 på kvällen som tidigare.
Kinden börjar bli röd av tejpen som håller plast kåpan nattetid.
Kul med kontakten jag fick med min rumskopis på Akademiska. Vi ska på återbesök samma dag så då ses vi igen.
Får ju leva och röra mig fritt under min sjukskrivning. Får klä mig själv dvs ta på strumpor och skor...men ska inte böja mig för mycket, så är försiktig. Inte lyfta tungt och max 5 kg. Så Ove❤ finns där och träder in i lägen där jag inte ska.....vilken lycka att han finns.
Ska bädda ögonen med vatten, blunda när jag duschar och får inte basta.
Hoppas så snart en operationstid dyker upp få operera det högra öga också. Så de kommer meddela mig om tid dyker upp snabbt. Troligt är att det inte blir före läkarbesöket den 16/12.
I bild blå lins på höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan