fredag 29 november 2019

Återbesök/ tryckmätning & ny operations tid.

Då har jag varit på Akademiska idag där de mätt trycket på mitt vänstra. Bedövningsdroppar som vanligt med gul färg innan. Trycket ligger på 20, i mitt tycke högt, med Ssk tycker det är ok. Trycket låg på 10 vid utskrivning den 20/11.
Som jag skrivit förrut ville min fd ögonläkaren Kerstin Hallnäs att trycket bör ligga på 14-15 för att inte påverka synnerven för mycket.
Ove❤ följde med mig och min rumskompis vid operationen den 19/11 hade tiden efter mig så vi beslutade att träffas och fikade innan. Vi ska ses den 16/12 också då vi ska träffa läkare.
Fick veta att ny op tid för höger öga är planerad till den 8/1-20, med inskrivning den 7/1 hos Ssk idag.
Såg också i min journal anteckning i 1177, mina vårdkontakter att de noterat 2 v sjukskrivning och 1 v med dropparna Maxidex och det är journalfel.
Jag gick till avdelningen 85 G och bad de ändra till 3 v sjukskrivning enligt intyg och 2 v med droppar.
Frågade om de kunde tidigarelägga op tid för att det  skulle drabba jobbet så lite som möjligt. Men de vill att det går en tid efter op av vänster öga, så det får läka först. Så jag har i.a.f försökt påverka att om möjligt få ta det i samband med nuvarande sjukskrivning. Det innebär att jag blir borta i januari också.
Nuvarande sjukskrivning går ut den 11/12. Lite beviljad semester över julhelgen....med lite små gästspel på jobbet däremellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan