söndag 8 maj 2022

DAG 9 OMSMITTA - DAG 786 av post covid & psykolog

 

Igår var en jobbig kväll, fick ta extra symbicort, asetylsystein och allegitabletter.

Jag hostade och hostade, hade slem I luftvägarna och efter vi hade gått en liten sväng i koloniområdet tidigare på em somnade jag.

Men det lättade sedan.

Vaknade tidigt i morse och det liksom nöp, bubblade i vänster ben där jag hade dvt 2020. Blev först lite fundersam.,  men äter ju Eliquis sedan dvtn. Det har nypt till i benet under dagen men inte så farligt. Jag blev först orolig, är det en DVT på gång igen....men det avtog sedan....

Hostan fortsätter idag men ingen feber har vi. Jag har mycket slemmig hosta.

Idag gick vi till Ica och hem. Kände jag måste vila, la mig en stund och sedan skulle jag kliva upp och det högg till mitt emellan brösten. Tror det är i muskulaturen.

I fredags 6/5 hade jag telenätet med min psykolog. Jag funderar kring PTSD efter allt med covid efterförsta smittan.

Jag fick en övning jag ska göra till nästa gång. Skriva ner under 30 min minnen och läsa dem nästa dag. Han beskrev det som att man återbesöker minnen...vara kvar I känslan. Notera obehag I samband med det.

Lustigt att inte min ögonläkare återkopplade angående hur röd jag var i ögonen förrut 

Sedan några dagar har det börja krypa i tårna som det gjorde förrut i covid..likaså så obehagligt stickning i tungan längst bak precis som förra smittan...tungan kan domna där bak.

LUKTBORTFALL 220506

Kände ingen lukt alls den dagen. Jag försökte med många av mina parfymer, provade med det, tog ättika och klorid.. inget kände jag lukten av. Det jag kände när jag hade nästan mot ättika var bara hur det irriterade i näsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan