torsdag 5 maj 2022

DAG 6 AV OMSMITTA, & DAG 783 AV POST COVID - Är vi fler omsmittade som får lika ...

 Är vi fler.....?

Haft temp nu lörd 220430 när jag testade positivt - tisd 3/5 nära 39...onsd 4/5  lägre som mest 37.9...så går jag ut en liten sakta promenad runt kvarteret.. Det känns I kroppen som jag varit med om en brottningsmatch..

Tisdag 3/5 stora svarta fläckar som åker runt i synfältet, de är borta på onsdag...precis samma jag hade mycket av första covidåret från mars 2020.

Hostar mycket, tidvis slemmig, nyser, näsan rinner, får snyta mig, haft lite huvudvärk, fått ta symbicort som jag slutade med vår 21...och någon gång asetylsystein...är så rädd jag ska få tillbaka de svåra andningsproblem jag hade under hela 2020.

Får tänka på propprisk, men äter ju Eliquis sedan proppen nov 2020..Jag har ju direktiv röra på mig...men inte orkat nu...bör nog vara försiktig...

Svettas mycket de senaste nätterna..vaknat natt mot tosd  5/5 tror jag säkert har nära 39..men 36.9..sägen är dyngsur..får lyfta ut sängkläder...som tur är har jag plastad frotté under....Jag har ju haft covid förrut,...och tänkt det får väl ligga kvar.....som tur är...

Så ser jag igår kväll jag är så röd i ögonen....Även nu kl 02...

Börjar med första bilden, men oj kom precis ur dusch...ser så otäckt ut..

Lägger en bild från igår kväll...

Lägger en bild från kl 02 nedan, ser nästan lika ut...

Och 2  bilder från kl 05.30 nedan 


Ser lite bättre ut vid 0.5.30, men svider lätt ännu.

 Varit i kontakt med min dr via ssk I 1177i tisd, lagt in bild på provet. Jag har ju tid den 10/5 om fortsatt sjukskrivning...och dr sa det är vanliga symtom och de inte behöver titta på mig innan...

Jag frågade om mig som riskgrupp, med kronisk perikardit...är jag rädd vätskan ökar igen av omsmittan, då de tror det troligt var av covid jag fick det....men inget svar på det....

Känner mig frustrerad, då jag vet blir mängden för stor stannar hjärtat...( har en bror som hjärtat stannat på 2006, som tur var på sjukhus...så de kunde sätta igång honom igen, han fick till slut op bort sin hjärtsäck 2019)...och då en akutläkare sa åt mig för ett halvår sedan kom ihåg du är riskgrupp....men känner jag tryck över bröstet får jag väl åka in....

Än så länge känns det som en dunderförkylning...

Känner någon igen det här i sin omsmitta...?

Någon forskning man kan bidra i för omsmittade?

Jag har inte alls ork läsa i allas berättelser längre i grupperna som jag skulle önska...eller leta i specifikt omsmitta..jag orkar inte läsa lång text sedan tidigare, då brukar jag få ta min man till hjälp...

-------------------

Vid kl 07 blir jag helt plötsligt så yr liggandes i sängen och magen börjar oroligt...Upp på toa...känner bäst jag gör mig klar...

Tar bltr lite högt 136/91, men puls ok 69, syret som vanligt lågt 92%, sedan och temp....37.4..mot kl 02 36.7...ok...

Märker åxå ...jag glömmer mer nu....

Hur många är vi som omsmittats..ser man något gemensamt...nya symtom...några som försvunnit....kommit till...

LÅNGTIDSCOVID - LÄKARE TILL LÄKARE, KUNSKAPSÖVERSIKT - OLIKA SYMTOM : https://www.langtidscovid.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan