måndag 2 maj 2022

Ännu en dag i smitta och feber...och samtal med psykolog

 🌺Vi ser nu...gått ngr dagar sedan POSITIVT....

Ove 4 sprutor: snuva, hosta..ingen temp..så här långt iaf......

Jag 3 Pfizer 9/12-21: Högriksgrupp..temp drar iväg upp mot 39..känns som ordentligt  dunderförkyld...frossa..ont I ögonen, öronen, huvudet, magen, lätt tryck över bröstet...rinnsnuva, nyser..kliar i händerna...symbicort för andningen, men inte lika påverkad som vid covid 2020...inte ännu iaf....

Intressant..är det olika mängd vaccin vi fått som ger oss så olika reaktion, eller jag med så dåligt immunförsvar, postcovid symtom som triggas än mer...jag är orolig för den kronisk perikardit som blev vid första smittan mars 20, kan vätskan I hjärtsäcken fyllas på...ställt frågan till min dr?.. idag vet man mer, att covid patienter kan få det....Jag vet ju att hjärtat kan stanna om det fylls för mycket...

Björn Olsen info idag att  finns antiviral medicin nu men då måste man veta vilken typ av covid det är....

Får vänta och se...hur det utvecklas....

Björn Olsen info: https://www.tv4.se/artikel/5Hhyx500XNMBqewjk5I808/det-vet-vi-om-nya-coronavarianten-professor-bjoern-olsen-reder-ut




Olika temp under dagen. Vilat och pratat med psykologen på ÖNH....Vi skulle ju träffas idag men då jag testat positivt så tog vi det över länk.
Inget hört från dr idag. Min man fick svar på sitt han skrev i 1177....men inte jag.....Ännu iallafall.....

LÅNGTIDSCOVID - LÄKARE TILL LÄKARE, KUNSKAPSÖVERSIKT - OLIKA SYMTOM : https://www.langtidscovid.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan