onsdag 11 maj 2022

DAG 11 OMSMITTA - DAG 789 av post covid - fortsatt sjukskriven - PENSIONSTANKAR

Igår 220510 var jag på återbesök, och blev fortsatt sjukskriven till 220724.

Det ät typiska covid symtom. För mig är läget oförändrat, sedan innan denna covid.

Den känsla jag har nu är jag känner mig inte ha rätt vara sjuk, en känsla som kommit av den psykolog uppgift jag har, att görs var dag...Igår orkade jag inte...

Det har inget med min dr att göra, jag tycker jag har tur som ändå fått en så bra dr...utan mer en frustration av hur livet blev. Hur jag får mitt fortsatta liv förstört av att jag blev sjuk. Min möjlighet till ev sjukpension sa dr är näst intill obefintlig. Hen hade en möjligen någon fler som blivit beviljad och då inser jag hur svårt det blir.

Blir jag utförsäkrad nu, ja vad gör jag då...

vi pratade lite om pension, och hur det slår för mig om jag lyfter det snart...Även trygghetspensionen, det som ännu ej är beslutat om.

De blå kom ju med ett pensionsförslag åxå, men det skulle vi förlora på...Alla vi låglönade vårdpersonal...Nu ville ju C det skulle förankras i pensionsgrundande ett förslag som ligger överenskommet och inte rivs upp vid ett ev byte i styre.

Något som även vårdpersonal från andra länder bör tänka på då de måste bott och jobbat 40 år i Sverige för stt få full garantipension. Men då får de ju inte bli sjuka innan mer pensionsmyndigheten - garantipension

Ardalan Shakarabi beskriver i fb skillnaden på pensionsunderlaget S kontra de blå.

Visade handlingen där " någon" chef ? svarat vet ej på 3 frågor i avslaget jag  och beslutsunderlaget jag hämtade ut från AFA, och berättade jag överklagat.

Har lyft med facket, möjligheten bli utköpt, men det är tyst sedan jag hämtade ut beslutsunderlaget, den på facket hjälpte mig ju skicka in mina handlingar...så väntar....

Känner ingen tro på jag ska kunna få rätt....tappat tron och motivationen....ett VET EJ vägde ju tyngre från NÅGON som inte skrivit under....och en handling skickat till fel äldreboende jag inte jobbar på...hos de vårdföretag som är i blåsväder nu.... 

Bilder från promenad Igår, plan över koloniområdet här och vad är det nedan...tycker det luktar lite Hägg
Suttit med psykologuppgiften idag, tårarna bara rinner...Över första året av covid fram till dvt i nov 20 och tiden fram till jag gick totalt in I väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan