fredag 7 januari 2022

Provsvar & grått hår växer ut

Var hos doktorn 220104.

Jag fick möjlighet att lyfta mina tankar sedan sist...

Ďet togs en del prover: 

P--Glukos, B--Trombocyter, (B)Erc--MCHC, B--Hemoglobin[Hb], B--EVF, B--Erytrocyter, B--Leukocyter, (B)Erc--MCH, B--MCV, P--Natrium, P-Kalium, P--Kreatinin (enz), Pt--eGFR (Krea), P--Calcium, P--Homocystein, P--Magnesium, P--TSH, P--Folat, P--Kobalaminer[B12]

Provsvar har kommit häromdagen ....läser i proverna ligger inom ramen men mitt B12 var 198...Under 250 kan tyda på brist stod det i provsvaret....ser läkarens Anteckning om besöket fått be om en korrigering, att jag kanske inte var tydlig nog, då han skrivit jag mår bättre..då jag mår sämre....

Han trodde inte det är restlegs legs...men proverna som sagt såg bra ut....

Det har nu gått en månad idag sedan jag skrev inlägget, om håravfall tidigare.

Jag började med priorin...ett likvärdigt annat fabrikat Apoteket-kosttillskott-HÅR. billigare sa apoteket för 1 månad sedan.

Ser inget om hår i journalen jag kan läsa i 1177 efter läkarbesöket 220104 när jag tog upp om håravfall och krypningar i benen....så här ser det ut nu...när det grå växer fram...(JAG har paserat 62)

Det har blivit något mindre med att tappa hår. Jag ser det mest när jag tvättar håret.

Har även gått över till Barnängen silikonfritt champoo....och balsam...och klippt av mitt långa hår jag haft till axellångt före jul...har vant mig vid det nu och blekt slingor.

Prover var UA som jag skrev i kommentar ovan...Det jag kunde se var att B12 låg på 198, det stod att under 250 kunde tyda på B12 brist i provet... Natrium låg åxå på övre gräns 145....väntar på brev hem efter proverna.

Vi var på utegymmet idag, i täckbyxor... -12 c och jag körde mitt covid träningsprogram och Ove sitt.

Sedan tog vi en prommenad utmed koloniområdet här nära vid Fyrisån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan