fredag 21 januari 2022

Azopt åter


 Återbesök hos ögonläkaren idag. Synfältet svajar på vänster öga, nu är det lite bättre igen.

Trycket vänster är 16 och häger 15.

Vi bytte ut Azopt 5/12-21 då jag tappat så mycket hår. Den har biverkan håravfall som droppen DuoTrav jag haft nu i 10 år och som mitt blodtunnande Eliquis. Min ögonläkare säger Azopt är bättre för att inte min synnerv ska skadas mer än den gjort, så vi överenskommer att återinföra den igen. Det är ju bara 1 droppe x 2 och jag vet inte säkert om det är droppen som var orsak till håravfallet, det kan åxå vara stress, i kombo med allt annat i kroppen. Jag bytte ju ut champoo och balsam mot siliconfritt barnängen och började med Apotekets kosttillskott HÅR...som skulle vara motsvarigheten till Priorin men billigare. Grå strån kommer nu ...så bra.

Ögonläkaren nämner att de svarta prickar som far runt i synfältet jag trott är efter den 10 ögonoperationen 200103 kan åxå vara av covid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan