onsdag 12 januari 2022

ÖVERKLAGAN AFA - c19 journaler


 Det var meningen jag skulle åka till kommunals expedition idag, men då covidläget är som det är tog vi det via telefonen.

Det tog några timmar att sammanställa. Den fackliga företrädaren ringde Afa innan och handläggaren fick ringa tillbaka för ett ok av mig att de fick prata om mitt fall. Jag hade fått av en vän i covidgruppen en handling på att Afa godkänt hennes fall trots att inte positivt pcr fanns då även hen nekades test. Men den handlingen skulle vi inte ta med hade Afa sagt.

Jag fick en overdelig hjälp med skrivandet av facket. En kollega hade lämnat sitt positiva PCR från då, när vi blev sjuka 2020, då chef sagt till Afa att ingen smitta fanns på jobbet. Även hade en ssk intygat att ingen testning blev gjord av den boende som kom från sjukhuset vi tror smittade oss, som sedan avled. Några veckor senare avled 5 boende till. Då när det inte fanns skyddskläder i jobbet, jobbade vi och tog pappershaklappar som andningsskydd. 

Likaså den mejlkonvensstion mellan mig, chef, andra fackliga på jobbet om att vi önskade testning till de 6 kollegor som var sjuka. Den konversationen i mejl om testning redan 200318. Som chef hade kollat med 1177 och det gick inte då.

Så hur kan en chef säga det inte fanns smitta på jobbet när hen inte såg till att någon testades.


Har även sammanställt en pärm nu full med journaler från min covidtid sedan 200314.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan