tisdag 14 september 2021

Min premarura journal från Övik och besök hos fysioterapeuten idag : hoppas det blir post covid mottagningen för mig

 

Fick hem journalerna jag beställt från arkivet Härnösand om min födelse som prematur barn där hemma i Övik. Där fanns info jag inte kände till...det stämmer inte med det jag fått berättat för mig...de såg redan efter några månader vad som var med mina ögon....inte att det konstaterats vid 4 års kollen som jag fått veta...inte heller stämde vilken ålder jag gjorde första ögonoperstionen av 10...Jag var yngre...och vad som hände då...
Tyvärr finns inte mina journaler från BVC kvar skrev arkivet..  åhhh jag skulle så velat veta mer.....

Idag när jag var hos fysioterapeuten och hon såg vad jag försökt komma igen efter operation...och min bältros..körde hon ett styrkepass med mig...såg min vinglighet...som jag skrivit ner...och det med dålig syresättning som konstaterats efter operation...
Hen sa covid patienter kan inte alltid träna båda sidorna samtidigt ...vi kör ett träningspass får jag se hur det går nu sa hen...och hon såg musklerna får inte syre som de ska därav vinglar jag...möjlig orsak till att jag drar åt vänster....

Hen frågade om jag var intresserad av postcovid mottagning som ska starta upp i Uppsala ...åhhhhh ja sa jag....men är det sant tänker jag, kan jag kanske få den möjligheten....hen sa ska titta på mina värden..och det som varit med mig så får vi se.....men åhhhjj hoppas hoppas jag får den möjligheten.....🙏❤🍀🍀🍀

Jag kunde nu återgå till det träningsprogram hon gav mig i juni som jag kört 2 ggr I veckan på utegymmet....

Men jag har varit väldigt trött efter de 10000 steg jag gick i lördags, varit trött i 2 dagar nu...stannade när vi kom ner till stan, satt och vilade en timme, halvvägs, och sedan hemåt men fick stanna och vila några gånger på hemvägen...

Det var ok börja med träningen igen på utegymmet....så ska vi ses om 14 dagar igen och se hur det går för mig....

Tränat ett försiktigt pass idag 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan