tisdag 7 september 2021

Egen remiss lungmottagningen.

 Skickat egen remiss till Lungmottagningen idag skrev så här:

" Egen remiss

Haft jobbigt med andning i 19 mån nu sedan jag drabbades av trolig covid. Mätt syrenivåer sedan maj 20 och det pendlar från 88-93 oftast. Hade så jobbigt från mars 20 till nov 20 då jag fick DVT. Slem som la sig för andningsvägarna. Jag hade så svårt med andningen, hosta och hosta till slem lossnade och åkte ut på golvet. Fick ta extra symbicort, asetylsystein för att få det att lossna. Feber yrsel tinnitus dag och natt och utmattning dessutom. Syret har legat lågt sedan jag började mäta. 15/8-21 op av akut gallblåsa då de såg hur dåligt jag syresatte mig. Fick lha syrgas efter op och stanna kvar då jag inte nådde 94 i syre utan syrgas. Berättade om hur jobbigt jag haft i mina post covid symtom och de sänkte mig till 92% för hemgång. Åkte hem 16/8-21 och de ville jag skulle få kolla upp mina lungor. Det är gjort spiometri aug 20 där jag ligger i underkant och lungröntgen 20. Jag har periksdvätska bakom hjärtat och vid h förmak konstaterat ct hjärta buk 25/3-21. Hjärnan är utredd då jag är så utmattad, MoCA 24/30 keds 27 och MMT 28/30 Tog upp med min vc om utredning av lungor tidigare. Efter operation har jag legat oftast 88-92. Ibland nere på 86. Jag känner när syrettningen blir låg får jag tryck över bröstet och blir trög. Får ut och gå för att syresätta mig. Så har det varit sedan jag blev sjuk 14/3-20. Vaknade I morse med tryck över bröstet och syret låg på 87. Jag har sedan tidigare allergi, pollen medicinerar mars- okt sedan flera år, mjölkprotein som jag tror klingat av. Skulle det vara möjligt få göra en egen remiss och ni kan titta på mig. Se mer journal"//slut citat

Svar: 

"2021-09-07 12:33

Vi har tagit emot din remiss och den väntar på bedömning.

 
Med vänlig hälsning XX Lung- och allergimottagningen
2021-09-07"// slut citat 

Så får vi se hur det går, om jag får möjlighet kolla upp mina syrenivåer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan