söndag 18 april 2021

Temp och puls av ingenting...




Har DU något tips...😥
Sedan jag var hos hjärtläkaren 7/4, vidare medicin 15/4...så känner jag mig som jag tappat hoppet...känner mig ledsen, smått ångestfull...som luften gått ur mig...
Jag hade hoppats så på att äntligen, hittar de vad och kan lägga ihop pusslet tillsammans med mig och jag får hjälp, behandling och bli frisk. Känner mig misstrodd, som jag kämpat i över 13 månader nu...Jag är så väl genomgången nu sa medicin....vad han kunde se färdig på hjärtmottagningen trots puls...men dit hänvisade  hvc tillbaka då det finns vatten I hjärtsäcken bakom hjärtat de inte kan tappa och pulsen går upp vid minsta ansträngning...Igår igen 100 när vi lagade lite mat.
Jag hänvisades tillbaka till hvc av medicin  där de nu via medicin begärt 24 h EKG, jag får vänta på...och 3 feses prov, jag ska lämna in i morgon...för att kolla ev orsaker till DVT/propp, i nov 20. Jag fick NU fastställt att JAG SKA äta Eliguis livet ut.
Det är som de hela tiden söker ANDRA ORSAKER ÄN POST COVID, eller så är det så man gör för att utesluta allt annat. Jag har i.a.f tänkt så fram till nu när jag börjar känna mig misstrodd...Nej precis jag testades ju försent...Jag nekades...
Mina värden på MoCA och KEDS har jag mer konkret önskat svar på NU av HVC efter de tittat på MR, både den 10/3 och från Övik 2008...Jag vill veta är det av virus...eller.....

Hur mycket ska jag utsätta hjärnan för i stress....
Nu har de bytt journalsystem på jobbet, genomförandeplan i detta nya system utan kurs ska göras, vi ska göra BPSD registreringar vi ligger efter med, flera utbildningar, det ska göras om i delegering, vebbasarad och i pappersform, vi ska även tagga allt vi gör i mobiler, varenda minut är inlagd, och nu görs det om åxå med ytterligare en ny tagg för att komma in i mobilen...som vad kollegor tror, sedan ska taggas vid givande av medicin...
Vi ska fota dukningar, mat, aktiviteter, så mycket vi gör under dag, alltså det har blivit sådan stress under tiden jag varit hemma....Jag funderar..hur ska jag göra..be om längre sjukskrivning...då jag är så slut, pulsen far upp och ner, och är det bra för min hjärna nu att stressa med många nya saker....det stod ju i mitt sjukintyg inte utsättas för stress....hur ska man tänka, vad kan man begära? På torsdag går min 25% jobb över i 50%..det innebär att helgen om 14 dagar är normal arbetstid 7-21.20 lörd och sönd med 1 h rast, då ska jag orka 50% av det.....😥
Jag blev sjuk 14/3-20...och börjar tappa hoppet på att få tillbaka mitt aktiva liv...Jag önskar mig så att få bli frisk igen...och få tillbaka kraften...
Jag har i livet levat efter mottot " problem är till för att lösas inte till för att betraktas" och försökt hitta lösningar ...men nu känner jag mig bakbunden, jag kan inte finna en lösning...och självklart jag vet och förstår...det kan inte alltid vara lätt för vården som ska hjälpa oss när det är nytt....
Vi satt och njöt av solen idag, puls 91 av ingenting och temp 38 I bild ovan....efter vila 30 min fortfarande 91 och i bild ovan även det och ont i kroppen på fm och puls 106.....
I eftermiddag kom tårarna....vad är det...

Fick denna länk av en i långtidssjuka : 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan