torsdag 22 april 2021

Fortsatt sjukskriven

 Väntar på telefonsamtal från tf doktor...om min situation att jag inte orkar längre....varit hemma på 100% sjuk sedan igår.....

Jag har tappat tron på att någonsin bli frisk mer...

Det har varit alldeles för mycket som drabbat mig under dessa 13 månader....

Jag saknar ord i hur jag ska uttrycka att jag inte orkar något mer....att jag måste få vila, vara sjukskriven....på 100%..

När jag kom hem från jobbet i  tisdags grät jag....

Kort sammanfattning...

 jag var heltidssjuk 13/3-20-23/7-20...50 % från 24/4-20. Blev utförsäkrad 1/8-20...kämpade med alla symtom fram till 25/10...för att slippa all stress från fk testade jag heltid...8/11- fick jag en dvt...blodpropp....kämpade för att komma förbi de 90 dagarna som utförsäkrad blev allt sämre så 26/2 orkade jag inte mer....sjukskrev mig, så slut....

10/3 gjordes MoCA och Keds test...15/3-21 MR hjärna, 17/3 ultraljud hjärta ...25/3 CT hjärta och buk.....och jobbat 25% till i tisdags 20/4 då orkade jag inte mer....

Men så....

Nu HAR DR RINGT....han vill så hjälpa mig...han är ny...

Ska kontakta hjärt och sjukskrev mig maj ut 100% ....

"Kognitivutredning, har tid för röntgenundersökning av hjärnan. Väntar på 24 H blodtrycksmätning samt 24 H EKG UAS"...skriver han....

Han var osäker om kommer fk godkänna, utan en undersökning....

Han säger vem som helst får inte göra MoCA ...och man måste ha speciell utbildning för det....

Han hittar inget noterat om det just då och säger ...det kunde inte han...och det känns bra han visar sin osäkerhet i det men att min dr som just nu är utlånad är även kopplad till minnesmottagningen...berättar att jag är orolig då min mor har utvecklat vaskulär demens och alzheimers och haft många proppar i huvud, ben och lunga...och jag undrar vad de kommit fram till då mitt värde inte var så bra....Jag har full respekt och förståelse för att alla kan inte allt....

Fick i 1177 också under samtalet att hjärtmottagningen anser de är klar med mig.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan