torsdag 15 april 2021

Medicinmottagningen idag och kunskapsstöd kom idag till vården.

 PÅ PRESSKONFERENSEN IDAG

Behovet av multiprofessionella insatser lyfts fram i nytt kunskapsstöd om postcovid

Publicerad: 2021-04-15 kl. 14:00


"Svårtolkad statistik

Fram till den 23 mars hade 1 750 patienter, 893 män och 857 kvinnor, rapporterats till patientregistret med diagnoskoden för postinfektiöst tillstånd efter covid-19, det vill säga postcovid. Den diagnoskoden infördes i oktober förra året i enlighet med WHO:s internationella klassifikation.

Om man även ser till patienter som rapporterats med andra diagnoskoder för tillstånd efter covid-19 uppgår antalet till 12 675. Utöver de 1750 med koden för postcovid vet vi att 277 personer haft multisystemiskt inflammatoriskt syndrom associerat med covid-19."//

SAMMANFATTNING AV BESÖK PÅ MEDICIN IDAG 🌺


Varit på medicin idag ...

Högt blodtryck, tyckte han sa 150/90 och han kollade av allt som gjorts det finns inga fel, han ser, vatten bakom hjärtat nämnde han...han funderar på ev koloskopi igen ....Kanske möjligen gastro...men då CT buk och hjärta är gjord och allt ser så bra ut så var han tveksam...säger han.

Han kände på buk, lymfkörtlar, kollade av dem på hals och huvud...

Det är åxå gjort 4 cancermarkörer som var ua. Även CT visad ua på cancer.

24 h ekg ska göras och 3 feses prov i 7 dagar....

Han nämnde ångest...som många fått höra, men nej det är det inte säger jag...han tittade på mina pulsmätningar...och syre ner till 92 ingen fara sa han...

Kände i ändtarm...inget avvikande. Kollo och rekto gjordes 19 ua...

Möjligen sa han utmattning kan ge hög puls ....


Nej ingen medicin för vätskan runt hjärtat...

Men han ville utreda orsak till propp .....

Och får fortsätta med blodtunnande Eliguis livet ut


Kontaktade hvc 


"Varit på medicinmott idag. Fortsatt Eliquis livet ut.


De skickar mig åter till er för 24 h ekg, 3 fesesprov/ 3 dagar, fått rör, är allt UA på de proverna avskrivs jag av där med, med prover via hvc .

 Vi pratar om puls som stiger, tog med info  t.o.m idag på mätning.

Han nämner hjärtmottagningen klar med mig. Pratade om vattnet bakom hjärtat. 

En så bra genomgång av allt över tid som det verkligen är. Men jag känner något är fel, kan det vara utmattningssyndromet att jag är så slut efter 13 mån med symtom, MoCA 24/30 och KEDS 27, ME? POTS? som drabbar flera, efter virus. 

Har man sett något på MR hjärna som skulle kollas mot MR från Övik?, som XX hämtar från 2008? ..och man nu utreder? 

Jag har ju mitt tinnitus dag och natt som väcker mig sedan I sommar åxå att leva med? Funderar åxå har min försämring i ork och puls med Pfizer vaccinet att göra, dos 1 13/1 batch nr ELxxxx, dos 2 10/2, batch nr ELxxxx...???


 Blodtrycket låg högt hos medicinmottagningen i morse. Hade 103 i puls  när jag klädde mig i morse, 84 när jag vaknade. Sedan jag vilat här hemma i 60 min efter läkarbesöket var min puls 70, och det känns bra.( har normalt lågt blodtryck och puls)

Ska jobba 25% i kväll och 25 % i morgon. Vid vart arbetspass denna vecka har pulsen stigit över 100. Får se om jag orkar 25%. 

Jag vill bli frisk nu kunna gå mina långa promenader jag alltid gjort och gå på gym igen....men har börjat inse det tar tid. Dr på medicin nämnde åxå ångest...men jag tror inte det..känner ingen oro....bara jag vilar så går ju pulsen ner och det känns ok igen."


Sovit en timme, gick inte hålla mig vaken innan presskonferensen...och ska iväg och jobba kl 16-17.15......ikväll

Så har jag jobbat Temp steg till 37.8 på jobbet och pulsen lång över 100 upp mot 114 bara jag gjorde något...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan