tisdag 6 april 2021

Hjärtmottagningen i morgon, är orsaken post covid

I morgon får jag veta....

Hjärtmottagningen kl 8.45 med EKG och kl 9.10 träffa kardiolog...

De tänkte först tappa mig på vätskan runt hjärtat, men efter rond och de tittat på provsvar på rematologiska sjukdomar, ultraljud hjärta och DT hjärta och buk såg de att vattnet låg så illa till bakom hjärtat, så det går inte tappa...DT buk svar i 1177, blev jag osäker om vad det betyder...men i morgon får jag veta...

Försökt sammanställa mitt post covid år 2020, och fram till dax dato....

Även sammanställt alla mina pulsmätningar och syre från maj 20....Gjorde även en titt bakåt i sammanställning från 1990 och framåt...och man ser tydligt skillnaden på då och från 14/3-20...

Idag ringde FK  jag trodde hon var intresserad av mitt hälsotillstånd då de sjukskrivit mig 100% igen från 26/3 då jag inte klarar jobbet med puls som drar iväg...

Men hon ville inte veta något om det utan hur jag ska jobba efter det sjukintyg som ligger nu, 25% isåfall från 12/4 och hur arbetsgivaren planerat det för mig...

Men säger jag, vet inte ännu vad detta med hjärtat kommer innebära...det viftade hon bort snabbt och sa det medicinska kommer sedan....hon höll på med den ekonomiska delen av det nu...ok, men min chef är bra, hade gjort plan att jag skulle få gå utanför i schemat till en början. Jaha sa hon och så var samtalet klart...får väl se då om det kommer info från FK snart då...

Fick vänta 30 min på provtagningen på Ackis idag, prover inför i morgon. Så mycket folk det var. Vad jag kan se ser resultaten ok ut. 

Fått tid på mexicinmottagningen åxå 15/4 och prover inför 12/4, en uppföljning på DVT och Eliquis jag kommer äta i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan