fredag 9 april 2021

PULS 112 vid matlagning ...öh....INGET FEL PÅ DITT HJÄRTA.


"DET ÄR INGET FEL PÅ DITT HJÄRTA !!!!

SA KARDIOLOGEN 7/4....

Hm .....men vad är det här då.....112 i puls vid matlagning i kväll....och 37.8 i temp, efter en stunds vila och mannen tar över är puls 102 och syre 92.....ok inget fel på mitt hjärta ok....hm.....

Så här har det hållit på nu, puls upp och ner i ett år nu....och syret av och till lågt.....inneliggande tidigt i förloppet får ju syrgas.....?.En kunnig ssk I gruppen långtidssjuka I covid skrev "låter som dysautonomi"....ja kanske det...POTS....

Så ringer min bror i em..

Och säger...ok fett runt hjärtat...perikardvätska bakom hjärtat....vet du säger han i mitt fall var det inget fel på hjärtat heller....det var när de gick in och tittade de såg att hjärtsäcken börjat växa fast i hjärtat...och inte förrän de opererade bort hjärtsäcken såg de att det växt fast mer än de trott....så...

Och mamma har de gjort elkonventering på, och pappa som avlidit hade bl.a hjärtsvikt... 

Jag kunde läsa dr från den 7/4 ord i 1177 i em, när han dokumenterat ... han väljer ett mer positivt ordval än den 7/4, och vad vi kan läsa efter dt bedömningen av beställande läkares bedömning om vätskan bakom hjärtat....och de hjärtsjukdomar och arvet att få proppar ville dr inte höra om...

Men sa min bror, är det inte bara lägga ihop alla symtom så ser de ju att det är covid...nja..alla tänker ju inte så..

Men koden U09.9 har jag...

Och i morse kom en återkoppling att det lämnats över citat " Hej,

ärendet vidarebefordrat till Dr X, ansvarig sektionschef för kardiologen."//om mitt påpekande....så får invänta...vad händer nu...

På måndag ska jag lämna prover inför besök på medicinmottagningen på torsdag efter DVT 8/11....

I min värld hör proppbildning ihop med hur hjärtat....eller....

Känner mig ännu ångestfylld efter besöket 7/4...😥

7/4 besök på hjärtmottsgningen i länk...

https://www.facebook.com/groups/256356588982248/permalink/453112945973277/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan