onsdag 7 april 2021

Öhhhhh va...hjärtat....

EKG och HJÄRTMOTTAGNINGEN IDAG 😥🤔

Men herregud vilken illa bemötande....

Jag som hade en så stor förväntan och förberett mig så....det var ju dubbel förtur dit....

Jag blev hämtad ute i väntrummet.

Kort och mindre trevlig i tonen börjar han.. 

"JAG har läst hela din journal, du har varit hos så många läkare !!!!!" 

Ja det har varit ett jobbigt år, pulsen stiger mm....säger jag.

"Nu är jag utsedd att info om ditt hjärta" fortsätter han....

Ja säger jag, tänk om det funnits en covid mottagning ...då säger han " du har inte testat positivt, det finns inget som tyder på du haft covid" börjar förklara vi var 6 på min avdelning som blev sjuka samtidigt....han avbryter mig vill inte höra mer på det jag har att säga....

Jag kommer av mig, känner hur han stängt alla vägar till kommunikation...hela han signalerar gå ut....

Jag nämner kort min bror och hans vätska runt hjärtat så det inte är något genetiskt....ja "något sådant är det inte, och ingen inflammation i hjärtsäcken!!!!!!! Det inget fel på ditt hjärta !!!!!! Vattnet man såg är fett!!!!!!"

Så frågar jag det svar som stod i röntgenremissen om komkretement i gallan, vad är det?????

"Det är inte hans sak att inforera mig om det". Det kan jag ta med min husläkare.....men min dr står inte som beställare av DT buk.

Hur anmäler man sådant här.....?

Ja fick tips från medlemmar i gruppen...

Så illa bemötande har jag aldrig fått under mitt 60 åriga liv...

Men om det är vätska bakom hjärtat som inte går att tappa...som det står i röntgen svaret, säger han inget  och jag tappar ord...????? Men det pratade han inget om...och hela hans kroppsspråk signalerar han ville bara jag skulle gå..

Ringt min hvc för att få veta mer..inväntar återkoppling..så ringer hvc läkaren som tagit över tillfälligt då min dr är i tjänst på annan mottagning....

Det med gallan är små små stenar...det med hjärtat känner han sig lite okunnig i...vet du säger han kontakta dem och be om samtal med en annan läkare....gör så och vi får se hur det blir...

Ett positivt iallafall INGET FEL PÅ HJÄRTAT...

En test på Mental Fatiguie appen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan