onsdag 28 juni 2023

Så blev livet så här...

 Så blev livet så här....besök idag hos synpedagog och kurator....

Kanske någon som vill byta med mig....

Kanske den som stannade bilen och sa " du kan väl för fan hejja" eller alla de som utsatte mig för glåpord, förnedring och mobbing pga mitt synhandikapp..eller den som skrev åt mig " kan du inte bete dig som folk och hälsa är du inte välkommen på något kalas...och den gången var det dessutom lögn..

Eller ett x som sa " du och dina förbannade jävla ögon".....

Tyvärr har har jag aldrig kunnat göra något åt det...

Det är först nu tack vare Ove som jag  accepterar..MIG..det brast idag hos syncentralen när vi pratade....de Ove och jag...

Jag fick med mig lite hjälpmedel hem....och "blindkäppen" även den "en vän i nöden" 😎...med markering åxå för hörselnedsättning ( rött ) tinnitus puls I örat 24/7.

Mitt största barnbarn Maxx ❤️ var först att testa den...❤️

Så....Nu är livet så här..så får vi se den 4/7...blir det fler op av vänster öga..

Så jag är varken stram, märkvärdig, har någon diagnos, allt bullshit man fått höra i livet som bara speglar dem själva...det var bara att jag överlevde en prematur födsel, och fick skador på ögonen för livet...

Handbok för synskadade finns att köpa på SRF 
I väntrummet sedan jag fick min käpp ovan
Börjar direkt prova min käpp i Uppsala, bild nedan.
Legimus app finns för att kunna läsa talböcker via biblioteket. Men man måste anmäla det hos sitt lokala bibliotek så jag ska gå till biblioteket i morgon.
Jag kan få många olika hjälpmedel, det var svårt komma på vad jag skulle behöva men en nålpåträdare fick jag och ett förstoringsglas.

Synpedagogen sa, mycket för din hjärna just nu, utmattning, testvärden på hjärnan, synen försämras, inte konstigt måttlig depression.
De skulle se över någon ev möjlighet i kombo för mig och min man vad gäller högt tv ljud mm, då han har sin hörselnedsättning åxå....

FÖRTIDIGT FÖDDA - LÄKARTIDNINGEN 
St Eriks ögonsjukhus - PREMATURITETSRETINOPATI
Och mamma drabbades av havandeskapsförgiftning, hon berättade inte så mycket om det, men om jag minns rätt hamnade hon på sjukhus... 

Vetenskap och forskning - vad vet du om havandeskapsförgiftning

HISTORIEN OM MINA ÖGON - jag skrivit tillsammans med mina föräldrar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan