onsdag 21 juni 2023

1 VECKA EFTER OP IGÅR & besök hos PSYKOLOGEN igår

Nu en vecka sedan op 230613, igår.

Helt klart det begränsar livet..att inte se på vänster och 0.3 (0.4) höger...och inte titta ned....blir allt mer klar över hur det begränsar...

Men...Det var väntat, med i planen, så här kan det bli...Nu vet jag bättre hur det blev...

Och att måsta ha hjälp 6 ggr om dagen med alla ögondroppar...Något jag alltid klarat själv innan...Nu ser jag inte och kan själv fokusera dropparna i vänster...

Men ska träffa synpedagog och kurator på syncentralen till veckan, så får vi se...

Men.......

Skrev i fb av hänsyn till de som ej vill se

I morse ser ögat ut så här...lägger bild i kommentar här....så kan man välja vill/vill inte se hur ögat ser ut......

Och la bild i Instagram före bilden ovan så man kan välja se eller ej

Nu går ögat öppna mer...

Man ser skadan I Iris bra nu, och ögat är inte lika rött, längre.

Det sticker i ögats yttre del idag, lite värk igår..lite svullnad ännu i muselatur...och allt på vänster är som i tjock grå dimma på det ögat...

Vi får se nu den 4/7 vad dr kommit fram till vad gäller fler operationer.....

Det blir nog så bra det kan...Till det bästa som går...🌸

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Bild ovan, en bild jag fick titta på hos psykologen och fick en handling med mig hem.

Var till psykologen igår på min vc och vi pratade om allt som hänt mig fram till nu.

Fick en handling med mig hem...KBT BEHANDLING VID DEPRESSION så ska även där försöka fokusera utifrån det...men blir det inte för mycket nu....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan