onsdag 26 april 2023

SLUT IGÅR 230425.....

Igår var en dag när jag kände mig så slut. Vi gick ut en slemmobiliseringsprommis som vanligt och jag orkade inte intervallträning och gå fort uppför backar. Jag fick tryck över bröstet, mest bröstryggen där perikadbmvätskan ligger bakom hjärtat och bedömts inte går att tappa. Så jag fick stanna flera gånger och vila och bara gå lugnt igår. Jag blir rädd när det blir så.

Likaså kom från handledaren efter 12 veckor nu, att man tittat på poängen av KBT för tinnitus. Han ser det jag mätt själv MADRS-S 23 - måttlig depression och råder kontakta vården. Jag gör så, i skrift i 1177 i måndags, om kanske jag behöver en tid hos psykologen igen, det har ju hänt mycket nu det senaste. Det är nu 2 dagar sedan, ingen återkoppling. Tog åxå upp det med dr på vc 19/4, ser ingen notering om det I journal.

Igår blev jag åxå rädd igen kom lite blod, men ytterst lite vid toabesök, efter gummibandet släppt för en månad sedan 26/3, ja idag 1 månad sedan, när jag rasade ihop här hemma och tappade så mycket blod då gummibandet släppte efter hemorojd op. Jag fick då åka ambulans in och det gick inte mäta bltr på mig då, jag kom och gick I medvetande, mer i bloggen nedan om det. Men det kom igen mer sedan. Måste vara försiktig, dricka mycket, själv se till att jag inte tar i alls, så jag inte förstör...Igår var jag hård i magen , trots flera torkade plommon, fikon, och barnmat plommon. Tog en 1/2 påse för magen igår kväll.

Tagit upp med hyresvärden här förrut om hjärtstartare, de har noterat det, det är ca 6 mån sedan. Tog upp det igen i mejl och undrade hur det går och berättade kort min historia, fick till svar citat: 

Tack för ditt mail. Frågan är lyft hos oss, och i dagsläget är det inte aktuellt, men vi har det med oss vidare.

Med vänlig hälsning" // slut citat....så de tycker inte det behöver prioriteras nu 

Till saken hör att närmsta hjärtstartare finns promenadvägen bort härifrån 10-20 min fram och åter. Ambulans 1.5 mil bort...så det går ju räkna ut själv, svårt kunna rädda ett liv här där vi bor nu. En granne vars man är i hyresgästföreningen berättade hon hade tur de befann sig i Umeå när hon fick en hjärtinfarkt, hade hon varit hemma här hade hon kanske inte levat idag .....OCH JAG BLEV RÄDD EFTER DET SOM HÄNDE MIG. Har återkommande mardrömmar, om att jag blir levande begravd, att jag ramlat ned i ett djupt hål och tittar upp på folk som tittar upp på mig, att jag blir prejad av vägen...

Idag är samtal i länk med chef och fack igen på em, jag mår ju inte bra av det alls...som att riva i gamla sår...

Bild ovan oro inför mötet med AG, ca 10 min före kl 15. Bild nedan kl 18.25, vilar i soffan 
Tryck över ryggen i kväll...
Inte varit lika slut på promenaden i em, som igår när jag fick stanna och vila.

Lite senare......
Funderar över mötet..
Info om det sista..rasade ihop...ögon...att balansmottagningen ser jag drar åt vänster...lungutredningen....att tinnitus kbt kommit till hälften och att han ser i frågor som ställs att min test MADRS-S måttlig depression ligger i samma utifrån frågor..och att han rekommenderar kontakt med vård...

Då tar då fack upp om att chef behöver skriva till fk...och att ingen notering finns om samtalet...
Vidare att jag kan prövas mot hela arbetsmarknaden ....
I samband med trygghetspensionen..
Jag förklarar jag behöver vila på fm då jag vaknar vid 3-4 var natt...och att jag är så slut jag orkar inte göra mycket hemma ..Jag diskar kanske 2 ggr i veckan resten gör min man...att jag har ju testvärden på hjärnan...

Jojo säger facket men det måste in i intyg vad du inte kan göra...

Tänker vad har chef med det här att göra...och säger...Jag har pratat med lungläkare om intyg och han säger det står så väl dok i din journal skicka med den i ny ansökan..och att min vc dr är det ju som gör ny ansökan...När det är dax....då säger ag som inte verkat förstått att jag sökt tidigare och att det var om det hon ringt som inte är noterat hos fk...

Men säger jag det finns ju en plan som du skickat in utan att jag var delaktig...Det pratades bort...
Och facket hade brottom till nästa möte, bad om ursäkt gör det...Jag skulle skicka över mejladress till handläggare fk...

Vad är det jag inte förstår....?
I det mejlet följer uppmaningen med från tidigare möte vi haft...som ag skulle ringa fk då I slutet på 22.
Citat "
I avslaget på trygghetspension står att läsa citat  

"Din arbetsgivare skriver i sitt intyg att de planerar att se över om det finns möjlighet att
erbjuda dig anpassade arbetsuppgifter eller möjlighet till omplacering."

Så du behöver kontakta handläggaren som avslog och informera om den bristande rehab som varit som därför inte är aktuellt med arbetsträning eller omplacering som du även tackat nej till. Informera att du bara haft kontakt 2 gånger sedan mötet 28/2-22, 4/5 och 10/10.

Att vi överenskommit börja ha santal f.o.m i jan 23, som den skyldighet man har att ha. 

Kontaktuppgift: Handläggare A B, på tennr

Allt gott, och trevlig helg 

Mvh jag"// slut citat
Och ag får i detta mejl nya uppgifter enligt mötet 230426
Citat " 

Hej

Kontaktuppgifter till handläggare för sjukskrivning enligt tidigare då de ej bokfört på FK,
Mejl xxxxx.xxx@xxxx.yy

Nedan i medföljande mejl vad vi kom överens om på mötet då.

MVH jag"

I teams mötet togs heller inte upp att jag stängdes av i appen 16/3...Jag glömde det trots lapp..och det hade vi pratat om tidigare fack och jag...
Och det vet jag inte varför...om det var för att facket hade bråttom till nästa möte...så vi avslutade och jag ville inte prata mer med ag själv...
Men vi har bokat nytt möte om en månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan