tisdag 20 december 2022

Omprövning trygghetspension & 💉💉💉💉💉 covidsprutan tagen

 Då ligger omprövningen på lådan...På väg till Östersund...

Intyg från läkare på lungmottagningen kom idag men med fel år på insjuknandet det stod 2021...Det var 2020...

Chef mejlade igår efter kontakt med försäkringskassan....citat 

Jag har varit i kontakt med försäkringskassan som uppmanar dig till att begära omprövning. Jag som arbetsgivare kan då lägga till uppgifter i ärendet.

 Jag har informerat kommunal om dett"// 

Så det känns bra...Vi får väl se..


Skrev citat 

"BEGÄRAN OM OMPRÖVNINNG AV TRYGGHETSPENSION

 Beslutet bör ändras till att ge mig trygghetspension.

 

Lungmottagningen är nu klar med sin utredning ( se bilaga)

KBT för tinnitus (se bilaga) är oklart om min kognitiva svikt/anpassningsstörning, den nedsatta utmattning är möjligt klara av KBT, då jag blir trött/utmattad av att läsa lång text och min man är den som idag läser lång text för mig. Så min arbetsförmåga kan inte förbättras.

Möte med chef tillsammans med 2 fackliga, M och M2 på Kommunal, då chef brustit i den kontakt hen ska ha med mig och då hen lämnat in handling som jag inte varit delaktig i 220307. Att hen ska kontakta försäkringskassan i det. Mejl till chef om vad som stod i avslaget för min trygghetspension, information av vad facket och vi överenskom hon skulle göra.

 

Paragraf 11 i regeringsbeslutet om trygghetspension: Citat ” Med inkomst av arbete likställs skälig omfattning värdet av arbete med skötsel av hennet”// slut citat Min man gör ju det mesta av hennets uppgifter då min ork inte finns.

 

BILAGOR

1 Mejl till chef och svar efter kontakt med Försäkringskassan som uppmanar mig göra omprövning efter samtal med hen.

2 Regeringsbeslutet om trygghetspension och ändringar i förhållande till tidigare sjukersättnings lagstiftning, som jag anser man inte följt.

3 Högsta förvaltningsdomstolens dom Målnummer 5070-21 5071-21 om utmattningssyndrom

4 Intyg Lungläkare - men där fel år stod i intyget det stod 2021 ska vara 2020..kontaktat om det

5 Journalanteckning psykolog

6 Förvaltningsrättens dom permanentat färdtjänst för mig

7 "min" kommuns beslut om tills vidare färdtjänst för mig

Färdtjänstbesluten, p.g.a min synnedsättning/synhandikapp som allt mer försämrat min livssituation

 

Min man har hjälpt mig att få till stånd en ansökan om trygghetspension och även nu att överklaga, se tidigare bilaga från honom.

 

Så jag önskar ni ser över avslaget av min trygghetspension/sjukersättning och beviljar den.

 "//

Så då får vi se...

--------------

💉💉💉💉💉covid sprutan tagen. 

De 3 första var Pfizer- fick kraftig reaktion på alla 3, nr 3  blev jag så dålig att jag fick åka ambulans in, då i jan 22....

4 Moderna - ingen reaktion alls.

Som riskgrupp via vaccinationsenheten i Uppsala fick jag Moderna igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan