torsdag 8 december 2022

Bokat 5 sprutan - svininfluensan på väg tillbaka - covidfallen ökar

 Igår 221206 kontaktade jag vaccinationsenheten då jag är högriskgrupp och frågade, när kan jag ta min 5:e om jag fick nr 4 220823...så ssk bokade in mig 221220. 

Jag har ju fått så hemska reaktioner på de 3 Pizer jag tog 210113, 210210, 211209 fått hjärtklappning, bltr dragit iväg, tryck över bröstet. Fick ett bltr i jan 22 som drog iväg I vila 170/133...och fick åka ambulans in.

Nu sista sprutan i augusti fick jag Moderna och ingen reaktion alls, så önskade den, de noterade på vsccinationsenheten, men bad mig påpeka det när jag kommer för vaccination att få Moderna, den ska finnas där åxå.

Så inväntar på 💉💉💉💉💉

I går varnades åxå för svininfluensan ..citat 

"Norska FHI varnar för att en ny våg av en uppmärksammad sjukdom är tillbaka i år.

Viruset H1N1 orsakade den ödesdigra spanska sjukan för drygt hundra år sedan.

Det var även ansvarigt för svininfluensapandemin 2009.

Nu är svininfluensan tillbaka och kan skapa problem efter att ha utvecklats i jämförelse med sin föregångare.

– Det viruset som cirkulerar nu är en ättling till svininfluensan och har förändringar som bättre undviker tidigare immunitet och som vi därmed är mindre skyddad mot, uppger VG."//...mer HÄR I LÄNK


Och covidfallen är på väg upp, fler läggs in på sjukhus...

Info folkhälsomyndigheten 

Ökning av covid-19 i Uppsala län – kan försvåra vårdens arbete:

Inga restriktioner behövs ännu 


Covid utbrott på lasarettet i Enköping 

INTERVJU en bland flera i PANDEMIFONDEN om hur det är att ha levat snart 3 år med post covid  citat " Jag smittades i tjänsten och blev rejält dålig med alla symtom i en månad. Min chef ville att jag skulle testa mig för covid, men vårdcentralen nekade mig tre gånger. Tillslut godkände vårdcentralen att samhällsbärande tjänstemän, bland annat poliser, skulle få testa sig med godkännande från sin chef, men då blev jag nekad från polismyndigheten istället."// slut citat, mer i länk här ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan