fredag 9 december 2022

🌸 1000 dagar, idag 🌸

 

🌸1000-dagars överlevnadsdagen🌸Idag 221209 är det 1000 dagar sedan jag blev sjuk i covid.......
Är det en dag att fira 🤔 eller....
Jag fick sviter för livet...
Och jag är långt ifrån ensam vi är så många fler....
...En läkare sa till mig på akuten i maj 20, "du har haft tur att du klarat dig, du nekades test, du nekades vård". Så var det i covids början...Man fick vårda sig själv så gott det gick hemma..satt i karantän från mars 20 till slutet på maj 20, när en akutläkare sa nu får du gå ut med munskydd..

Jag kommer aldrig glömma, när jag knappt kunde fylla lungorna med luft, ringde 1177, där veckan före påsk 20, och en mindre trevlig ssk sa åt mig " du har fått fel info av din vc, du ska inte ringa hit vid 39 i temp, du kan återkomma när du har 41 och knappt kan andas.......
Och allt krigande med myndigheter, bli utförsäkrad, överklaganden i olika instanser, tack vare en dr som inte ville skriva om sjukintyget, men han fick förtroende bygga upp covidmottagningen i Uppsala som nu lagts ner.. och att tvingas gå tillbaka och jobba i vården med alla symtom, feber, yrsel ibland var jag sängliggande flera dagar, hjärtrusning, svåra andningsbesvär. Jag kämpade tills jag gick totalt in i väggen och inte orkade mer i feb 21....och alla dessa utredningar tog fart tack vare en ny dr... och allt de fann när de började utreda som ännu pågår...

Jag hade tänkt jobba som 17 de år jag hade kvar...Det blev aldrig så...Idag är livet en dag i taget....Jag vet att bakslagen kommer vid stress och ansträngning...
Jag som förr gick minst 8000 steg om dagen och på gym flera gånger i veckan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan