fredag 16 december 2022

Tryck över bröstet

 Idag vid lunchtid blev det ett sådant tryck över bröstet. Det föregicks av att jag tog upp vit tvätt ur tvättkorgen till tvättmaskinen, gick i köket och hämtade 2 kökshanddukar för tvätt och hämtade 2 nya handdukar ur linneskåpet. Då kom tryck över bröstrygg och bröst...

Jag funderar ju då på hör det samman med kronisk perikardit och vätskan bakom hjärtat.

Funderar på min bror som åxå fick konstaterat vatten I hjärtsäcken när hans hjärta stannade 2006. Då hade han 40 mm, fick akuttappas, de fick igång honom igen...och 2019 opererade de bort hans hjärtsäck. De fann Då att hjärtsäcken hade vuxit fast I hjärtat, något de inte såg förrän operationen i Umeå. Jag funderar ju så klart, hur kommer det sig att inte vätskan på mig ligger runt om utan varom och vid höger förmaksflimmer. Jag bad ju om få en kontakt och få ställa lite frågor....men så blev det inte.

Eller hänger det ihop med lungorna...

Jag hade 27 mm i mars 21.

Iallafall så steg undertryck vid ansträngning nu på fm....länge sedan det var så här...

I morse kl 07.30, var det kallt här, -17.7 c 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan