söndag 21 november 2021

NEGATIV PCR - SÅ JÄKLA FÖRKYLD, och tid för dos 3 av covidvaccin/ och influensaspruta



DAG 615 idag, 19/11-21 om det nu är det något att fira 🤔....och på det....så jävla dunderförkyld jag blev den här veckan, det är det länge sedan jag blev - pcr negativt...
Då är väl " morran" passande....😎😃👌
Ingefära shott, The med ingefära, honung och citron...och tugga på habanero..

Idag 19/11-21 : - 12 kg av de 20 kg post covid förde med sig, fram till op14/8-21. Då beslutade jag mig att nä nu jävlar...
Nu 8 kg kvar till vikten före covid...bara kämpa vidare med min egen diet...💪🏋‍♀️🚶‍♀️
Inte orkat lägga ut det förrän idag 211121
Bild ovan, beställd mat från "Taste of bangla", vi åt på fredag den 19:e innan jag somnade.
Så lite som jag äter nu, räckte det till lördag med.
Tack så däckad igår ( skrivet 211120), bara hostar och nyser, vilat hela dagen, somnade direkt jag ätit i soffan helt slut och Ove väckte mig vid sängdags 38.5 i temp...
Kylde ned mig med en kall dusch och somnade om..vaknade nyss 05.45. Temp 38 och hostar som 17 nu med...
Är lite orolig 🤔då jag är högrisk, med  perikadvätska runt hjärtat. Lungläkaren såg  på den röntgen de gjorde när jag opererades, och visade Ove och mig hur perikadvätskan låg runt om. Jag hade ju skrivit egen remiss till lungmottagningen då kirrurgen ville lungor skulle utredas vid den låga syresättning de konstaterat, efter operation. Så lungläkaren bad mig och Ove gå ut medan han ringde sin kardiologkollega, när jag var där förra veckan. Han skrev remiss för vidare utredning tillbaka till kardiologen igen, som hade avslutat mig I qpril....de hade konstaterat det i ultraljud 17/3-21, tog rematologiska prover och planerade tappa ut perikadvätskan. CT hjärta buk 25/3-21 som visade att vätskan låg bakom hjärtat och vid h förmak och inte skulle gå att tappa....
Lungläkaren sa det tryck du känner över bröstet är inte från lungorna det är från vätskan...😥
Jag vet ju, stiger vätskan kan hjärtat stanna...Jag hade måttlig mängd i mars...så vad han såg på opröntgen ???
Jag vet ju att äter man blodtunnande som jag måste göra livet ut efter dvt för 1 år sedan, förstörs mycket om man måste ge HLR. Han som satt med mig på uppvaket sa mig tycker du ska be om inop av hjärtstatare, det hade hand fru fått. Lyfte det med kardiologen men nej...

Vilken jävla tur jag skrev egen remiss....
Idag 211121, vaknar kl 04..hostar som 17 idag med.
Igår hade jag lätt tryck över bröstet, försökte mig på att gå en liten promenad.
Temp som mest igår i bild ovan.

Har i.af fått dag för Dos 3 av covid vaccin 9/12, men ingen tid ännu, eller sort. Dos 1 Pfizer 13/1-21, Dos 2 Pfizer 10/2-21.
Vi får vaccin via jobbet.
Den 24/11 tar jag influensacaccin.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan