onsdag 24 november 2021

Avslag på AFA ARBERSSKADA

Min chef har sagt till Afa att det inte fanns covid smitta på jobbet v 11 2020 när jag blev så sjuk, trots en kollega vars bror testade positivt..en annan kollega testade positivt på antikroppar  Vi har jobbat tätt  vi 3 av 6 kollegor...och alla vi 6 kollegor blev blev sjuka v 11 2020....fy fan så förbannad jag är....AFA avslog pga arbetsgivaren....

Som jag kämpat med mina symtom..alltså det är sanslöst...men livslånga sviter....

Jag har fått mitt liv förstört p.g.a jobbet...och JAG VET JAG BLEV SMITTAD DÄR.

Min man jobbade på Åland var där veckorna innan jag blev sjuk, jag hade ställt in gymmet v 9, gjort allt för att inte dra smitta till jobbet. Träffade inte barn, barnbarn eller vänner veckorna innan. Gick till jobbet istället för bussen. Gick in på lilla ICA snabbt för mat. Min exponering var den som kom från sjukhuset och var så sjuk i boendet jag jobbar, testades inte, och avled sedan vi 6 blev sjuka. Den vi vårdade utan skyddsutrustning och gjorde munskydd av pappershaklappar.

Jag hade loggat in på AFAs sida idag för att komplettera med nya journalen från lungläkaren om remiss till kardiologen med fortsatt utredning av perikadvätskan runt hjärtat, då ser jag avslag trots att det är under utredning, lungmottagning, hjärtmottagning.   

Nu är det nog för mig med företaget jag jobbar i...Jag ska ta mig en funderare vad ska jag göra nu....

Meddelat facket...får se vad de säger

Vad är det med en chef, som nekar till arbetsskada. Som nekade oss 6 personal få testa pcr...

Kanske något att låta media ta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan