torsdag 11 november 2021

Lungmottagningen vidare kardiologen.


Varit på lungmottagningen idag, efter den egenremiss jag skrev när kirrurgen ville jag skulle få möjlighet utredas vidare vid låg syresättning efter gallop 14/8-21. 

De remitterar till kardiologen då de såg att perikadvätska ligger kvar i  hjärtatsäcken på den röntgen som gjordes under galloperation 14/8-21.

Man såg det på ct 25/3-21.

Dr ringde kardiolog och de ska utreda  mig vidare då fler i släkten, min bror, haft liknande, om ev ärftlighet. Infektionerna kan ev komma från det sa han.

Lungkapasitet 80%.

Men jag var ju avskriven därifrån sa jag, men de måste titta på dig igen sa dr....han tog upp och visade Ove och mig ct från operationen med vätskan..

Han sa åxå man bör inte göra tester som MoCA, KEDS och MMT under pågående infektion....OK...värderna kan bli missvisande. Skulle jag ha en förkylning tex kanske jag får ett värde på 15, sa dr.....aha intressant

 Lungorna hade inte påverkats trots de andningsbesvär jag har haft...det blev inte bättre lungkapacitet  av inhalation heller...men han sa att kroppen påverkas ju av när funktionen någonstans är sämre, får det symtom någonannanstans.

Att trycket över lungorna inte hör till dom utan troligt kommer från vätskan I hjärtsäcken...

Vi testade av min sutarationsmätare med den doktor hade och just då låg båda bra 95%...så jag kan lita på min...

Så nu får vi se vad som händer härnäst.....

Sådan tur, jag skrev en egen remiss.....🤔

En tidig vacker morgon på väg till Ackis i bild...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan