onsdag 26 augusti 2020

Med all sanolikhet haft covid/post covid


Efter 180 dagar skulle jag börja 100% igår...efter en ledig dag

Så kom jag hem efter 5000 seg i jobbet..
Börjar känna mig lätt yr...trött går och lägger mig...yrselm blir som sägen gungar lätt...jag får lätt tryck om huvudet...och kräks 2 ggr under natten och får gå på toa flera gånger för att sköta magen..
Ringer jobbet kl 05 och sjukanmäler mig...messar chef..skulle jobbat denna morgon 7.30-16.
Nu väntar jag, skulle få träffa en medecinare efter provtagning och ekg som nu gjorts
Fortsättning följer...uppdaterar eftersom....ledsen...😥
Kan info att pengar kommer från FK både efter 180 dagar och för bältros...
Åter då hemma...sååå otroligt trött och slut....en medicinare undersökte gjorde flera neurologiska test...tyckte jag gick lite vinglig....ville checka med en nevrolog...nevrologen kom och konstaterade genom många tester han med att det var inget fel i hjärnan. Jag behövde inte oroas för propp i hjärnan...
Det  möjligen  kunde tyda på är Ménières och medicinaren skrev en öronremiss ...
Pappa pratade om medan han levde att han hade tinitus ibland...

I min journal står av mottagande läkare 
Citat
"Smitta:
Med all sannolikhet haft covid v11, provtagen 6 ggr för aktivt virus samt 1 gång för IgG, samtliga negativa, senaste provet 12/8. Inga nytillkomna symptom sista veckorna.
Status
Aktuellt hälsotillstånd:
Diverse långdragna besvär som möjligen ter sig som post-covid, i botten bl.a. koagulationsrubbning, tidigare DVT. Nu yrsel, stramhet i höger underben och kräkts i hemmet.
Åtgärder
Hänvisning:
Hänvisas till akutmottagningen Grön zon"//slut citat
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan