onsdag 12 augusti 2020

Bältros/ Herpes/Covid.. vad är det???


I går blossade detta upp på magen...
Jag är vaccinerad mot bältros....
Tempen höll sig från 37.9 från igår morse 10/8-20 till 37.7. Såååå slut jag var.
Hostade sååå hela dagen...trots symbicort.
Känner 11/8 hur jobbigt det är att gå i uppförsbackar.....
Hade utsättningsfas på Omiprazol som gick ut i söndags men känner att det är mycket magsyra på g igen....
Min sjukskrivning gick ut i söndags på 50%. FK har ännu inte beviljat mina 9 dagar över 180.
Jag var mycket sjuk det här året 2 ögoperstioner, min 9 och 10 i ordningen med 3 v sjuk per op. 7 förkylningar....alltså så här sjuk har jag aldrig varit i livet som de sista 2 åren och sedan covid symtomen startade 14/3. Friskförklarad 16/6...med symtom som fortsatt...och tar om och tar om...såååä less jag blir....
Någon som känner igen utslaget.
Hade myggbett som svall upp till 10 x 10 jag skrev om förrut här i gruppen...
Såååå jobbigt med temp igen  i lördags 38 se tidigare inlägg och i måndags 37.9 som mest. Jag är så less nu på att aldrig få bli frisk.
Efter visat mina bilder i gruppen Covid19 långtidssjuka säger flera det ser ut som bältros. Har fått tid för att kolla det i tältet utanför kl 13 idag 13/8.
Bild nedan är bettet jag fick i helgen som det rann var ur några dagar. Det sitter på överbenet höger sida där jag fick kapilärbristningarna också. Jag har ju en latänt herpes sedan 2002 som blossat upp genom åren. Kroppen måste ju vara helt slut över allt.
 Den 2/2-20 skrev jag här i bloggen om mitt utslag som slog upp vid vänster öga. Det kliade och sved och jag visade det då vid återbesöket. Jag hade det då npgra veckor. Jag skrev då också att jag kände mig som jag höll på bli ordentligt förkyld.
Sedan bröt covid symtomen ut 14/3 och efter ca 3 v slog ett parti på vänster sida vid naveln upp med brännande kliande. Jag car ju inte välkommen till sjukvården förrän jag hade hållit på att tjatat i en månad om att få göra det och till slut ringde in till infektion själv på ackis. Testades 14/4 första gången och alla c19 och AK har sedan varit negativa. Ska ta ett nytt idag igen då jag känner ansvar mot min omgivning...har ju ännu feber som kommer och går och hosta...men vet ju redan...negativt...
Idag v 22 dag 153....
Så kan nedan ha med bältros att göra och de svarta flagorna som rör sig i synfältet av och till....har det med covid att göra hela allt som händer....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan