onsdag 12 augusti 2020

Dag 152 v 22 BÄLTROS

 

BÄLTROS, vad är det som händer i kroppen. Något har triggat igång herpesvirus är det covid.
Så många som beskriver liknande.

Så här skriver FK i brev idag i kiva

Viktigt att tänka på om du inte får sjukpenning 
Om du inte får sjukpenning efter den 9 augusti måste du skydda din 
sjukpenninggrundande inkomst för att kunna få exempelvis sjukpenning igen någon 
annan gång. Det gör du på ett av följande sätt: 
• Börja arbeta i samma omfattning som tidigare redan första vardagen efter den 
sista dagen på ditt läkarintyg. 
• Anmäl dig som arbetssökande hos Arbetsförmedlingen inom 25 arbetsdagar efter 
din sista dag med sjukpenning. Du måste också aktivt söka arbete och vara beredd 
att ta ett arbete som motsvarar hela din tidigare arbetstid. Du kan också delta i ett 
arbetsmarknadspolitiskt program hos Arbetsförmedlingen." // slut citat
Som sagt har en jättefin handläggare som verkligen försönt hjälpa mig. Jag hade uppnått 180 dagar med 9 dagar över den 9/8.
FK jurist hänger upp sig på den diagnos som står i sjukintyget " Trötthetsdyndrom efter virus......."
De kommer med infot idag 12/8....bara läsa vad de själva skrev...sedan vad jag förstått räknas semester som arbetstid. Haft sem 50 % sedan 31/7-9/8 och heltid semester sedan 10/8....
Dr idag skulle prata med dr som skrivit intyget..kanske går det att ändra.
Både min chef och handläggare vet att målet är gå tillbaka. Nu blev jag sjukskriven denna och nästa vecka ut. Så less på alla symtom...på att aldrig få känna mig frisk och få komma tillbaka till livet. Vad skulle jag gjort utan min sambo, han är värd allt...han säger..vi tar oss igenom det här åxå...nu kommer tårarna ...blir så trött och slut på allt...att man ska måste tjaffsa med sin rätt till ekonomi åxå...
Fortsättning följer...får jsg rätt till pengar....det är för mycket nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan