söndag 19 augusti 2012

Ord för dagen "Den gamles vädjan"

Foto: Den gamles vädjan.
...Så vackert...och tänkvärt....citat...
Den dag du ser att jag börjar bli gammal, ber jag dig ha tålamod.
Om jag upprepar samma sak tusen gånger, ber jag dig lyssna och minnas tiden då jag läste saga för dig. Samma saga om och om igen.
Om jag tillfälligt glömmer vem du är, ber jag dig bara vara nära på samma sätt som du som barn behövde den trygga närheten av mig.
Och när mina trätta gamla ben inte orkar gå, ber jag dig hålla min hand på samma sätt som jag höll din när du lärde dig gå.
// slut citat

...och jag tänker, snart 53 år...när som nu min syn försvunnit tlll 0,1, (nästan blind) på mitt vänstra öga och jag inte vet vad händer med det högra (0,5?)....världen är fylld av så fantastiskt mycket jag vill uppleva...var mina ögon där mina egna tar slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan