fredag 3 augusti 2012

Faktum...underbart..och tankar på skäret ©


Känns så underbart fantastiskt idag...är så glad för  att allt föll i lås och att det nu bara är att lägga den delen i handlingarna och gå vidare...intressant att jag fick rätt i mina känslor än en gång....
Min presentationsbild och bloggbild har fått många, många kommentarer och gillningar. Många av mina vänner som känner mig och min historia är så glada för min skull och flera har sagt att det finns äktenskapstycke...ler...ja jag har aldrig kännt att det stämt så bra som nu och jag i min process, för er som följt bloggen, vet att det är så många delar som måste passa för att jag skulle känna att det fanns en förutsättning för en rellation över huvudtaget framöver....och så låg allt där, enkelt, kravlöst, där det inte behövs så många ord...vi vet ju...ja alla de viktigaste delarna jag sökt i mitt liv...känner mig lycklig...och ser hur positivt livet utvecklas..
Vi kom att prata om Norrbyskär en vän och jag idag, ja hon hade målat en så vacker tavla därifrån. Norrbyskär där min mormor föddes 1904, där vi var varje sommar med henne tills hennes bortgång i mitten på 90-talet, är mågot mycket speciellt för mig. Mormor växte upp på 1:an, pappa var bärdgårdsförman och de hade det mycket bra där ute. Mormor pratade alltid med värme om åren där ute. Huset som står där man kör ner till färgeläget i Norrbyn byggde mormors pappa när han flyttade från skäret och dit har vi åkt in genom åren. Hennes pappa levde där och en av systrarna tog hand om honom de sista åren. Det ägs av mormors äldsta systers familj idag.._Det är så speciellt för mig med skäret. Filmen "Skären som var världen" där momors vänner pratade om livet där som jag haft i min ägo...har försvunnit i flytten...Men min vän tror att det kanske går att få tag på. När Norrbyskärs museeum skulle starta upp hade de en annons i ortstidningen om det fanns någon som kunde låna ut foton mm. De fick låna alla mormors fotoalbum och en del finns i museet idag. som tack blev vi som varit behjälpliga bjudna på middag ute på värdshuset..Ja mormor i din himmel...tänk att dina foton är där på skäret. Ja tro vad du tänker där i din himmel idag, du som var så noga med mitt bästa...Jag har varit till Norrbyskär även efter hennes bortgång och det är så speciellt att komma dit...längtar dit...
Var rädd om er och varandra

Huset där mormor växte upp nedan....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan