onsdag 8 augusti 2012

Ögeltjänsberget..och Vitbottenberget ©

För att komma hit, kör mot Gullviks havsbad i Örnsköldsviks kommun. Där finns mer information om leden upp till Ögeltjänsberget med sin fantastiska utsikt över Höga Kusten.
På UTSIKTSKARTAN ovan står att läsa från vänster till höger:
Gullvik, Skags Udde, Råskärsön, Vågön, Klösan, Trysunda, Normanön, Ulvön, Rönnskär, Järvön, Haraskäret, Balesudden och Otterlandet.
Första gången jag var här var på 80 talet med den akvarellkurs jag gick då i flera terminer. Vi tog penslar och åkte dit en vacker kväll och bara satt där och målade och mådde gott. Färgerna står här i en låda och behöver kompliteras...lådan jag fick av pappa...med riktiga konstnärsfärger i....
Egen bild från Ögeltjänsberget nedan

Vid Gullviks havsbad kan du också gå upp på Vitbottenberget...bild nedan.
Vy från youtube över Ögeltjänshöjden:Windy Hill (Ögeltjärnsberget) 110409

På den dag jag var med Terry Evans i Strömsund, för några år sedan fick vi prova hans bergsmeditaion som jag har har här hemma. Och den kurs jag gick i vintras men ej han gå klart innan flytten till Uppsala använde vi oss av att tänka oss Ögeltjänsberget i stället....Det här att få tid att stanna upp och känna efter...och följa det....
Ett av flera fantastiska utsiktsberg i Höga Kusten...
Hit ska jag ta mitt och visa hur vacket det är i verkligheten...man bara är....här...
Var rädd om er och varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan