torsdag 26 september 2024

Kväll på akuten

 EM & KVÄLL PÅ AKUTEN igår...

Vilken fin dr vi har..Min man har hostat, mer nu i 2 mån...hostat på nätterna i sömnen...och fått lätt tryck över bröstet några dagar..

VC Ssk så noga i frågor, i samtal, är kunnig i  astma, ringer upp igen och tid efter covidtest....först EKG, vidare in till vår dr som undersöker så noga....skriver remiss akuten..åk direkt sa han...

Det finns ju hjärtsjukdom i släkten och hjärtstopp... och även i min släkt hjärt och kärl och hjärtstopp...

Kan du köra sa dr till mig..nej jag får inte köra för ögonen....buss skulle vi inte ta...så OK för min man köra...

Så framme på Akuten...

Hjärtat mådde bra i de prover man tog, och efter några timmar tog om och EKG togs igen -  såååååå  skönt...

Troligt hostat så mycket  så trycket troligt av det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan