onsdag 28 augusti 2024

HUD MED MIN MAN IDAG & mina hudåkommor

 

Så skönt de gått igenom min man så noga...han hade flera Basaliom som de nu ska både operera och ljusbehandling.. 

Basalcellscancer

Frågade hans läkare om mina hudproblem, kliande knölar i hud, kliande på rygg och hans läkare som var så noga så noga sa kontakta oss här med ditt : 

så skrev....

Visat för min nya vc läkare hudförändring på benet.. Även visat tidigare vc klåda på rygg vid makulär amyloidos på rygg där under växer en fettknöl och har nu något litet i det på huden som kliar Har många knölar som kliar på kroppen under huden. Det kryper i armar och ben. Har sviter efter covid med slem lungor och kronisk perikardit ? Om av covid 2020

Har makulär amyloidos på rygg med ständig klåda 24/7. Ni hade även tittat på en hudförändring i håret min nya vc skickat bild. Nu har jag en hudförändring höger ben, flera prickar som kliar, liksom de olika knölarna under huden I olika storlek

Det är flera fläckar på kroppen det kliar i: på h ben haft ca 7 mån brunaktig ca 2×1 cm, (det sitter på sidan om hudförändring efter första dvt 99.) Det kliar på kinderna ofta och något litet där på höger kind? 2020 ZYKLARA behandling Aktinisk Keratos ovan mun då. Det kliar i den uppstående fläcken som blivit I makulär amyloidos, som under I huden har en fettknöl...

Mitt på benet vad det nu är ser ut så här...bild 1 nedan..


Makulär amyloidos nedan, och under I underhudsfett en fettknöl och den i mitten av de vita lite under kliar som tusan...

2 av knölarna bild nedan på höft vänster 

Överarm vänster nedan 
Handled vänster nedan...
Tidigare i bloggen 
Finns inlägg i bloggen från 2018 på 

godartad lipom och operation av dem då, i januari och februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan