lördag 10 augusti 2024

FÖRSÖKER SAMMANFATTA ÖVERKLAGAN LIVRÄNTA

 


Alla dessa handlingar 2 pärmar full med journaler ungefär, som ska sammanfattas till en begäran om omprövning. Där FK totalt inte vägt in lungor, hjärta, ej heller DVT, troliga proppar i lungor...osv...Allt detta pga en AG som inte tillät testning i tid därmed försenad rätt vård. Jag kommer fan inte ge mig..Jag kommer kämpa så länge det går...

Ombudsmannen på facket som hjälpt mig så mycket är på semester. Jag blev ombedd vända mig till sektionen, men vände mig också centralt då jag vet flera redan börjat få ut via sina skador av covid.

Jag fick min arbetsskada godkänd via AFA, en lång prosedur med AG, i inlägg här i bloggen, men när FK avslog la även AFA ned redan beviljad arbetsskada.

Iaf det här svaret FICK JAG AV SEKTIONEN på om någon jurist på facket hade möjlighet titta på det, och om det gick öppna min redan beviljade arbetsskada igen, och hade jag vetat att avslår FK Livränta, avslutar även AFA redan beviljad arbetsskada SKULLE JAG ALDRIG SÖKT LIVRÄNTA...SÅ FICK JAG TILL SVAR .. och i min mejl finns inget svar...citat 

Hej igen,


Skickade redan denna mail svar till dig förra veckan.

Som vi  har läst och förstått kan vi på sektionen(x) inte skicka dina handlingar till vår avdelninga och göra ärendet färrän du får beslut på ditt omprövning.
 

Din läkare ska ha tydlig intyga att dina sjukdomar har samband med covid-19. Och efter läkarintyget ska du skicka igen till försäkringskassan."// slut citat 
MITT SVAR 
Det här är det jag fick av er förra veckan... Vidare för handläggning...

Men tack då vet jag ni INTE KAN HJÄLPA MIG  med omprövningen...får invänta tiden  med ombudsmannen då...

Tack för återkoppling "//
Då hade jag skickat in avslaget, AFA arbetsskadan de avslutat, FK att vi fick bara 18 dagar på oss, från 240902 till 240920, INTE 3 MÅN SOM JAG OCH FACKLIG ÖNSKADE, och hoppades på 2 månader.
Så info centralt och ombudsman

"Till ombudsman och förbundet, centralt 

Facklig du bad mig kontakta sektionen under din semester om något hände, gjorde så...Jag gjorde så när vi bara fick till 240920 på oss dvs 18 dagar med anståndet, inte 3 mån som vi önskade i anstånd livränta, och de på sektionen kan inte hjälpa mig, att se finns  möjligheter en jurist tittar på det i allt chef  är orsak till som lett till situationen idag,  se medföljande mejl till både Sektion och centralt...för info om min situation här nedan jag skickade.

Detta svar har jag ej i min mejl inkorg förra veckan som sektionen skriver nedan...Har gått igenom skräppost mm..
Citat " 

Skickade redan denna mail svar till dig förra veckan.

Som vi  har läst och förstått kan vi på sektionen(x) inte skicka dina handlingar till vår avdelninga och göra ärendet färrän du får beslut på ditt omprövning.


Din läkare ska ha tydlig intyga att dina sjukdomar har samband med covid-19. Och efter läkarintyget ska du skicka igen till försäkringskassan. 

Vänliga hälsningar
Namn sektionen"// slut citat 

Då är det ju försent om avslag  omprövning blir, se mer info i mejlet vad AFA svarade i santal.
Men nu vet jag sektionen kan inte hjälpa mig med min situation, om något finns göra i den redan beviljade arbetsskadan som avslutades hos AFA....Jag hade önskat om facket kunnat skriva något utifrån hur jag hanterats av chef, om det kan hjälpa upp ett beviljande av Livränta eller få afa öppna arbetsskadan igen... men nej de kan inte hjälpa mig ...

Allt det där om min läkare har jag ju så övertydligt beskrivit redan i mejlet, hans situation som ny, att det är för kort tid, att han bad mig försöka sammanställa tills vi träffas 22/8. Jag ska skriva skäl till omprövning, hänvisa olika journaler och datum, fylla på med nytt, läkaren ska titta på det. Det är helt omöjligt för en ny läkare precis som jag skrev sätta sig in I 4.5 år av journaler...

Kan info om att jag fick åka ambulans in igen i söndags 240804, jag tappade så mycket blod igen, äter ju blodtunnande av propp/dvt av covid sedan nov 20. Läkaren sa då troligt har du leva med blödningar, det är grad IV, men han skulle remittera mig till Enköping för se om de kanske kan hjälpa mig. Alltså ytterligare en svit till följd av covid, jag har att leva med...hur mycket ska jag orka....

Sektionen har tydligen inte gjort något ärende för mig, medan du varit borta på kurs facklig, alla dessa handlingar jag skickat in till dem, till vilken nytta då, även beviljade arbetsskadan som vi kämpade så för jag och du facklig...som nu blev till pulver..
Jag ångrar mig att jag skickat sektionen mina handlingar.
Hade jag bara vetat att arbetsskadan skulle stängas ner då Livräntan avslogs hade jag ALDRIG SÖKT...ALDRIG.."// slut citat 

Så min fackliga är åter till veckan, fortsättning följer....
ALLT DETTA PGA EN CHEF SOM NEKADES TESTNING, SÅ JAG INTE FICK VÅRD I TID.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan