måndag 22 april 2024

5 och sista dagen med Predisinolon & strulet med mina semesterpengar

 

Var i kungsan i helgen och tittade på körsbärstomater, så vackra.

Vi hälsade på vänner i " Sveriges närmaste stad" i fredags. Blev längre än vanligt I promenad och efter mat på ett trevligt ställe gick vi hem till dem. Så får jag ett ordentligt host-slem-anfall och får mixtra med inhalationer, slemlösande, strepsils. De har inte sett förrut hur det kan bli och reagerade med oj hur är det. Man kan säga det blev ett mellananfall av hosta/slem inte av värsta sorten.

Dagen efter hälsade vi på kära svärmor, på växelboende innan besöket i Kungsan.

jag somnade i bilen hem, somnade hemma sedan, somnade tidigt orkade inte titta på det tv program vi skulle.

5 och sista dagen med Predinisolon idag 5x1 I 5 dagar.
Inte kännt mig speciellt speedad. Lite tidigt ännu säga om det blivit något bättre...men hoppas på det. 

Tog bltr när jag vaknade i morse, innan jag steg upp 147/87 puls 77.

Efter kontakt med facket i fredags rådde de kontakta Nordea igen om mina sparade sem pengar de valt på vårdföretaget lägga på 3 olika avier istället för in på mitt konto.

Och mejlade dem i morse efter kontakt åter igen med Nordea

Har nu för andra gången pratat med Nordea, om denna cirkus med mina sparde semesterdagar, de förstår inte varför NI INTE satt in mina pengar på mitt konto jag har haft hos er i flera år, och som finns hos dem, som legat där hela tiden i Nordea, och varför ni skickar ut det i avier som jag ska betala 69 kr per avi för att få hämta ut.  Det här är inte ok alls.

Försäkringskassan ringde mig före jul också om 3 oflika årsob ni lämnade in under 14 dagar, som FK fick ringa in till er och hjälpa er räkna ut så det skulle bli rätt. 
Facket säger det måste gå göra en PLUTO, och sätta in mina pengar direkt. Så gör så stoppa avierna NU, mejla mig när pengarna går till kontot. Har ni problem i detta kan ni kontakta Nordea hälsade han jag pratade med i kundtjänst.

Hade det varit så att ni inte hade kontot kvar, fast jag har pengar kvar att få ut, är det illa, det har ju gått att ringa mig och be om kontonummret.

Jag har väntat länge på mina pengar nu. Det är brottom att få in pengarna på kontot nu, de går ut 240521."//....

Ja vad ska man säga...Det är ju bara tragiskt allt som varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan