fredag 20 januari 2023

AVSLAG PÅ OMPRÖVNING AV TRYGGHETSPENSIONEN/SJUKERSÄTTNINGEN

 Igår 230119 kom avslaget på trygghetspensionen.

Vaknar nu kl 04.54 med ett högre tinnitus och tänker vad ska hända nu. Sjukskrivningen går ut 29/1, ny läkartid 6/2...

Somnade ca 1 timme i soffan igår, vid 20 av utmattning, frustration och var ledsen över beslutet. Somnade som vanligt vid 22.30 direkt som jag brukar.  

I och för sig var jag beredd på ingen ide överklaga....att ta det sedan när kbt är klart att skriva en ny ansökan....

Men min chef skrev ju citat

"Jag har varit i kontakt med försäkringskassan som uppmanar dig till att begära omprövning. Jag som arbetsgivare kan då lägga till uppgifter i ärendet.

Jag har informerat kommunal om detta."//


Hur kan det då bli ett avslag .......

Jag ringde FK igår och begärde ut beslutsunderlaget...det skulle jag få..

Stängde av telefonen medan jag höll på med övning i KBT och ser då en man skulle ha ringt från FK och undrat vilken handling jag önskar då det kostar pengar på telesvaret....

Jag har inte behövt betala något förrut, vad är detta....?????

Funderar om jag ska ringa den person som stod angiven i beslutet...för inget stod om chef hade varit i kontakt med dem...men de räknar upp att jag skickat in det mejlet bl.a.

Uppdatering under dagen....

Så ringer jag FK ....

Mejlar facket för info, citat 

" "Pratat med FK med 2 olika, om finns någon dok att chef ringt och rättat till intyget.

Omprövning K handläggare 010xxx

De dokumenterar inget efter beslut fattats, hon såg ingen anteckning om att chef ringt dem 

Chef blev ombedd ringa av mig till handläggare vid avslag till A handläggare 010xxxxx, där telesvar  ej i bruk ....

Skulle kolla om hon antecknat något och vad, om att chef kontaktat dem.

Ringde kundtjänst fick prata med en M D hen jobbade med beräkning vid sjukersättning och satt i Mxxx, hen gick igenom allt om mig hos FK..sjukskrivning och sjukersättning... 

Hen fann ingen notering att chef skulle ringt fk som chef skriver till mig I mejl 19/12.

Det enda hen kunde se var notering om intyget chef skickade in i mars 22 där hon inte hade mig med i planen, och de träffar vi haft med fk.

Så har hon inte ringt dem när ingen notering finns hos FK...eller har de inte dok.

Hon sa åxå att handläggare A var tjänstledig till i maj därav kunde jag inte ringa henne personligen och kolla, hon kunde inte se från när hon var tjänstledig bara att sista not var i nov 22.

Lämnar uppgifter här om ni från facket vill kolla upp, vad är detta....

Så då fanns inget som vägde upp chef tidigare intyg jag inte var delaktig i inför  omprövningen....Nu blir jag förbannad.... 

Jag fick ett mobilnr åxå till A av M D...men hon är ju tjänstledig det var : 0xxxxx så lämnar det till dig ifall att."//

Ja herre gud vad är detta...

FK brukar vara noga med att dok allt...

I mejlet 19/12 av chef stod ju....

Citat " Jag har varit i kontakt med försäkringskassan som uppmanar dig till att begära omprövning. Jag som arbetsgivare kan då lägga till uppgifter i ärendet.

 

Jag har informerat kommunal om detta."// slut citat ...

??????????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan