onsdag 11 november 2020

Dag 231, återbesök efter min 10 ögonoperstion 3/1-20

Dag 231 efter första c19 symtom.

Återbesök hos min ögonläkare idag.

Tryckmätning, synskärpa, synfällt gjordes. Trycket var olika inne hos optiker och ögonläkare, men inne hos ögonläkaren var trycket nu 14 v öga och 20-21 h öga. Det positiva är att det blev lite klarare när deras optiker provade glas. Synen är oförändrad 0.4 h och 0,2 v  öga. Synfältet är åter till hur det varit....sååååååä skönt

Berättar att jag dessutom drabbats av en propp på vänster ben och börjat behandling för det. Att jag väntar på röntgen av hjärnan för trycket och pulsen jag hör i vänster öra och att Ménières de utredde på ÖNH inte visade något. De ser heller inget konstigt i min tunga längst bak vänster, som domnar och sticker...

Jag har själv börjat fundera över kan det vara proppar som orsakar/at...med det i huvudet och i lungorna.

Hon berättar då att hon ser inget oroväckande inne i ögonen. Men när jag började hos henne på Aleris ögon hade jag redan som en liten buktning på synnerven höger öga. Möjligen kan det ha varit en propp för länge sedan...eller något annat.

Hon sa hon kan se när röntgen kommer och är gjord om något har med ögonen att göra.

Ögonläkaren har fått titta på den interna journal som FK skrivit om mig...och precis som jag sa...handläggaren har ju inte förstått något av vad läkaren har sagt....

Att jag ska ha tappat delar ur ögonen...?

Att jag bara kan se rakt fram och inte åt sidorna...?

Dr skakar på huvudet och säger det där förstår hon inte alls.

Och att jag skulle uppgivit att jag har svårt gå i trappor...?

Att jag inte går ut när det är mörkt...?

Totalt fel.....man blir ju bara förbannad...

Om man förklarar olika situationer och klipps det och klistras till något man inte sagt...

Att arbetsmiljön är lugn och jag kan sitta ner under dagen...herre jisses på en demensavdelning med oroliga dementa...där en vanlig dag kan vara 6000 steg...

Noll koll bara skriver en massa HITTEPÅ...

Desdutom har de helt plötsligt i dokumentationen flyttat 180 dagen bakåt 8 dagar...dvs det jag ska ompröva till FR....från 8/8 till 1/8...????????

SÅ VAD NI ÄN GÖR HÄMTA UT ERA INTERNA JOURNALHANDLINGAR FK skriver om er...när ni uppnår dag 180....

Jag har skrivit klart överklagan de avslagit för 25/8-26/10..de menar jag är samsjuklig och att det inte finns garantier att jag är åter inom ett år...Jag jobbar 100% sedan 26/10...

Ska ta tag I omprövningen i utförsäkringen åxå från 1/8-9/8...hm....

När jag varit ute en prommenad idag kom tårarna...Jag var helt slut....inte fysiskt utan allt som drabbat mig...alla dessa c19 symtom, yrsel, feber, andningen, bältros, och nu ytterligare en blodpropp....

Skickade en fundering till min dr på hvc igår....

"En NY DVT/BLODPROPP

In akut söndag kväll, hemma igen måndag kväll, SÅ ONT I vänster ben. Den här stora proppen lär ju ha pågått ett tag....och kanske är orsak till att fler proppar sitter i lungor, huvudet...med yrseln, trycket mot örat, hjärtslagen jag hör I örat, att tungan domnar...och synfältsförändringen...men jag har en väntande röntgen efter tid hos ÖMH som du vet. Kan man rötga lungor, eller se ev proppar på gamla bilderna..kan det vara det som spökar... Funderar, då jag har det I arvet åxå från mammas sida...så kanske det finns en kombo..virus..disposition få proppar.....det är en 6 månaders daglig behandling av Eliquis...vem vet kanske livslång... Det konstiga är att de inte såg den på förra ultraljudet de gjorde när jag hade kapilärbristningar, den här proppen var ju lång... Mor har ju haft proppar både i ben, lungor och huvudet..utvecklat blanddemens + Alzheimers.. Hade 37.8 på Akuten igår, haft temp 38 sedan i lördags...blodtrycket var högt..Jag brukar alltid ha lågt.... Funderar är åter i tjänst 100% sedan 26/10, tänkte stanna hemma veckan ut..och gå ut nu varje dag och röra på mig, se över kosten än mer.. Går det skriva något till FK då troligtvis proppar ligger till grund för hur jag åxå mått i min utförsäkring jag kan ta med i min överklagan nu. Har 2 att skriva nu. Hört att flera med konstaterad c19 får blodproppar. En ssk på akuten sa, att idag kan man sätta diagnos c19 när andra provsvar, dvt och hälsohistoria verkar tyda på det, är det möjligt tro. Finns någon speciell c19 mottagning i Uppsala ännu...isåfall önskar jag bli remitterad dit. Kan bara säga vilka fina människor som jobbar överallt och försöker hjälpa en med alla konstiga symtom som kommit under all denna tid sedan mars"// slut citat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan