söndag 8 november 2020

C19 rest symtom på Åland

🇦🇽 sista färjan från Grisslehamn till Eckerö🇦🇽, och nu sista färjan över till Föglö🇦🇽...phuuu som jag behöver vila nu....
2 v med 100% och det har gått bra🙂, men blir sååååå trött, dr hade rätt.
1 dessa så tuffa tider, får man vara extra försiktig...dels för sig själv, sina närmaste och jobbet. Det tar på när man känner temp åker berg och dalbana och blir än värre vid ansträngning, bakom visir, plastförkläden och handskar....men det är bara att kämpa...

Fortfarande restsymtom ..feber 3 ggr under sista veckan..jobbiga hostningar  där slem lägger sig för andningsvägarna.
I morse trodde jag nu blir jag sjuk igen..Jag kan ju inte vara hemma igen🤔...men allt eftersom dagen gick så kände jag mig bättre, men inte bra....
Nu ska vi njuta av några dagar här Lars-Ove❤ och jag i karantän ...
Kom beslut idag med från FK...de avslår från 1/8-26/10...ok... nästa 2 intyg att processa om...det fanns ingen säkerhet att jag ska komma tillbaka till min tjänst skrev FK..ok   jobbar ju 50% sedan 24/7 och 100% från 26/10.. ok🤔, jag är ju tillbaka, men det skiter FK  i och hänvisar till sitt regelverk....
Idag 227 dagen sedan jag blev sjuk....
Så landar vi här mitt i natten. Konstaterar...jaha här har det varit besök...små fyrbenta, med pepparkaksögon, morrhår och lång svans har ätit ut de rosa kulorna på fatet, som är speciellt  till dem... 
Hör svanarna flyger över  sundet denna tidiga morgon så tyst det är...så långt från Uppsalas alla ljud och stress...
🇦🇽Vedklyvning, jag staplade,  fick lägga mig och vila, det är f_n inte samma mig som förra året...då sprang jag upp och ner med skottkärran med ved  när @larsovesundblom❤  var nyopererad och inte fick bära...nu fick jag hjärtklappning och fick stanna upp flera gånger...bara av att stapla lite ved...hm....
För ett år sedan gick jag på gym flera gånger I veckan och gick mellan 8-10000 steg/ dag...
Har ingen sutritionsmätare här...men det lugnade sig, efter vila...
Tror lukt och smak kommer tillbaka..kännt både det ena och mindre trevligt, jag inte kännt på månader...och .känner hur veden doftar " tjärved",  eller, Oves uttryck " törved"...
Vi hittar sorkhål här och där...de brukar väl inte gå in, eller...huuuuuga...men de rosa godsakerna för de 4 benta med morrhår och svans var borta när vi kom hit igår....
 @ Sonboda, Föglö
🇦🇽Solnedgång 201105, Sonboda  Föglö🇦🇽
Sååååå vackert  med @larsovesundblom ❤ @ Sonboda, Föglö

201107, så vacker morgon 🇦🇽och stilla,  kl 7 finsk tid ..sambon ❤ gjorde eld i spisen, +.8 ute...är så trött idag, legat under filten och frusit tröts värmen.från kaminen nästan hela dagen. Haft så ont i mitt vänstra ben ovan knät...troligen träningsvärk från igår och all ved jag staplade....hostat och andningen varit jobbig...sov på fm och tvingade ut mig själv en sväng trots värk i benet...Ove hittade trattisar inte jag...fick ta extra puffar när jag kom hem och temp igen, så less jag blir... @ Sonboda, Föglö

Temp  lördag morgon ovan...

Blir så trött på detta f__b___de virus...ikväll är tempen....bara temp och så slut...vilade hela lördagen förutom en tur i svampskogen..och på em visade temp 38.1...efter bastu 38.9....

Och utslagen jag fick häromdagen uppe på höger axel kliar och svider så in i ....

Hade så ont i höger ben ovan knät på baksidan. Under hela lördag och på kvällen gjorde det så fruktansvärt ont i benet. Fick sendrag dessutom...det är väl inte en ventrlmbos igen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan