måndag 30 november 2020

Bloggare med synnedsättning & facebook tycker bloggen strider mot deras comunityregler

 På synskadades riksförbund finns en samling bloggar om hur det är att leva med synnedsättning. Eller skrivna av anhöriga.

Länk : Bloggare med synnedsättning 

Där finns även min blogg "Solen havet och vågorna", den blogg du läser I nu....en blogg om hur det är att födas som prematurbarn 59...där ögonen troligen förstördes av syretrycket i kuvösen. Hur det är att leva ett liv med sviterna av idag 10 ögon operationer.

En blogg som Facebook anser bryter mot deras communityregler och får inte delas i Facebook, instagram och messenger...de stängde möjligheten i januari 20 när jag skrev om min 10 ögonoperation. Har skickat brev till dem både I Stockholm och Ireland ...men inget händer...

Jag vill veta, vad är felet, vad kan jag föra för att det ska bli möjligt dela igen.

Facebook communityregler i länk HÄR 

När man försöker dela detta inlägg får man detta i fb ...se bild 


Facebook, vad konkret strider mot era regler i bloggen? 
Vad kan jag göra för att den ska kunna bli delbar igen????



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan