måndag 16 november 2020

C19, vacvin &kronisk emboli


 Så fina jag fick av ❤t idag❤❤❤
Petit chouxer från det Persiska caféet på Torbjörn Torg.
2 läkare har ringt idag...Min dr remitterar nu för koll av hjärtat OM eventuell kronisk emboli är orsak till alla symtom, det kan vara orsak till feber som inte ger sig...så vi får se...ett jättefint samtal som alltid med denna fina doktor...Jag tillhör nu riskgrupp...har nytt vaccin kommit i morgon när jag får göra spiomitri så ger de influensavaccin och mot lunginflammation..vi pratade åxå om c19 vaccin, om hur göra i mitt fall. Dr sa idag när c19 när man kan få det igen, så kan det vara ide...men det kommer flera typer, så vi får se hur det utvecklas... .tårarna trillade när vi pratat klart...
Så ringde läkaren från blodcentralen, då de kallat på mig flera gånger för att ge blod..hade meddelat min hälsa nu, att jag kanske inte kan ge nu.. dr ville höra hur jag mår.... berättar att jag fick en propp I benet för en vecka sedan åxå och nu har blodtunnande...men säger hon har du råkat ut för det med...ett jättefint bemötande även det...hon frågar om hur det varit och säger sedan ...du har hjälpt så många under de här åren, med ditt blod...Jag tackar dig för den insats du gjort både från mig och patienter du hjälpt...Jag förstod av samtalet hur mycket de har just nu, när c19 breder ut sig i Uppsala...men nu kan jag inte hjälpa till som jag gjort så många gånger i livet... 
Och jag inser att kanske har jag gjort det för sista gången...😥
Hon säger...troligt är att även du haft c19, fast det inte gått att säkra i test.  Det är jag ganska övertygad om...
Den nya fysioterapeuten på Samariterhemmet ser en utveckling av trolig artros I handen som skadades i fallet i somras 😥..men bara leva på, så gott det går...
 @ Tuna backar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan