tisdag 18 oktober 2011

Ord för dagen av Gerhard G. Jampolsky

Jag kan välja att förändra
Alla tankar som skadar.
Jag är aldrig upprörd av de
orsaker jag tror.
Rädslan är aldrig berättigad i någon form.
Bara mitt fördömande skadar mig.
Förlåtelsen är grunden till all lycka.

Citat ur boken ”Lev och lär kärlek” av Gerhard G. Jampolsky sidan 39

En helt fantastisk bok jag har i min ägo, jag gärna återvänder till, som jag lånade ut och inte fick igen men fick tag i på Tradera :)....så lånar inte ut den igen....
För er som är nya besökare på bloggen :) och inte känner min bakgrund, så är just hur vi förhåller oss till varandra mycket intressant. Mina år i arbetet med medmänniskor med psykiskt funktionshinder ligger mig varmt om hjärtat. Alla möten med människor som lärt mig så mycket om livet och att inte ta något för givet. Var rädd om varandra där ute, medan ni har varandra.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan