onsdag 26 oktober 2011

IP, paketet och hos frissan ©

Skickat paket idag till ett av mitt x barnbarn som fyller år till veckan som kommer. Pappan och jag har ju kontakt med varandra och det är så kul att få höra hur de har det. Han är alltid välkommen till mig, en självklarhet och han var ju en hel vecka i julas hos oss med barnbarnet och det var jättekul. Jag har ju lovat honom att jag kommer att stötta honom i det som pågår och att livet nu förändrats hindrar inte mitt beslut. Jag har ju följt den processen i flera år nu och fått tagit del av familjerättens dom där han vann i förlikning.  
Själv har jag aldrig haft med de sociala myndigheterna att göra. Vi, mina barns far och jag klarade det helt själva och skildes som vänner för 12 år sedan och har behållit vår vänskap sedan dess. Som jag ser det är det ett nederlag att man inte klara av att för barnens bästa, göra det så bra som möjligt för dem, utan myndigheter. Har man en gång beslutat att skaffa barn ska man kunna klara av det och inte använda barnen som slagträn. Det mest ruttna som finns är när barn utsätts för PAS som jag varit inne på här förut och det finns otalig exempel på det, där barn får men för livet.
 När man blir singel, så förändras livet på mer än ett sätt. Det har framkommit nu att jag är ett hot, helt utan grund. Jo det har man sett i fler skeden i livet att just singlar blir det. Det finns en icke utlagd kommentar om det och ska tilläggas att det är en helt utomstående, ingen som har haft något med mitt liv att göra överhuvudtaget. Till det finns ett reggat IP också. Jag vet nu att jag kommer få flera samtal från vänner som vill veta mer. Jag har flera manliga vänner och kollegor genom åren och vi håller kontakt och är inget konstigt med det. Den som ska ha en relation med mig, ja där ingår ju både vänner och familjen och man väver ihop sina världar till något gemensamt. En sak vet jag som jag lovat mig själv när barnens pappa och jag skildes, att jag vill inte den dagen jag ska ha en relation igen, ha en man som är borta jämt. Så var vårt liv, med ständiga hockey och fotbollsträningar och alla andra aktiviteter som vi hade som gjorde att vi inte såga förrän sent vid sängdags, ibland veckans alla dagar. Man ser också vilka vänner som väljer sida. Varför ska man göra det, varför ska man måsta ta parti??? Som jag ser det idag så gjorde han (mitt sista x) mig en tjänst som jag idag är tacksam för. Jag fick ett nytt och utvecklande liv och som jag skrev i ett tidigare inlägg medan ”X och andra X” så önskar jag honom all lycka från mitt hjärta. Jag vet att han har många fina sidor, ja det har han…det enda jag hade önskat var att han varit ärlig mot mig…jag ställde ju frågan många gånger under våra år tillsammans….och han hade lovat mig sanningen…men den dagen kommer kanske, när jag får veta varför…

Att man träffat en ny, jo det händer i livet och att kärlek dör händer också….men att man går skilda vägar för att göra upp med sitt förflutna före vår tid och att det inte hade med mig att göra som han sa och skrev till så många, har jag svårt att bearbeta färdigt, jag får inte ihop det…men alla som följt bloggen vet ju vad jag sedan fick veta…ja…en dag kanske den fullständiga sanningen kommer, när han hunnit ikapp sig själv…det enda jag önskade var ärlighet och sanningen…där ligger mitt sår…i tillit…att kunna lita på orden….För alla förnuftiga människor vet ju att vi äger inte varandra och vi har varandra bara till låns. Som jag ser det ska en partner finnas hos mig för sin egen skull och innersta vilja inte för att jag vill det…det är oerhört viktigt….

Ett samtal i först sorg och vemod i eftermiddag….mitt hjärta är med en familj just nu…övergår så samtalet i positivt….Heheheh i asgarv om livet och kasperdockor (en egen histora) och vin hos frissan….och just då kom så en kille in...vi garvar när han kommer in...han börjar prata med oss...så säger han till mig..f_n vilket härligt skratt du har..kliver upp sätter sig i stolen bredvid mig...samtalet övergår i Sweet på fredag...och han börjar fråga om rockabilly konserter och Kebenekajse mm....vi har som vanligt så kul där hos frissan och nära till skratt...när jag ska gå säger frissan..men du då...hur är livet...avslutat, klart nu, säger jag...aha säger killen du där, menar mig, vad heter du, Sweet på fredag...tänkte att...jag svarar inte, betalar...och askungen drar fort ut genom dörren...jäklar måste ringa upp...glömde ny tid....hahaha…och fått tider nu fram till jul..
Lite "bilåkarmusik" då sedan Buick Electrans tid...

Slaptones - Plaese Don't Touch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Publicerar inte rasistiska uttalanden och personangrepp.
Moderatgranskar allt före publicering.

Väl mött // Bettan